۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 19010560

آب برای سلامتی بدن بسیار مفید است و سلامتی بدن با نوشیدن آب مصرفی روزانه تأمین می شود اما برخی از زمان ها است که انسان نباید آب بنوشد و در این مطلب قصد داریم به برخی از زمان هایی که فرد نباید آب بنوشد اشاره کنیم.

پس از خوردن غذاهای سنگین و حجیم

هنگامیکه افراد غذای سنگین و حجیم میل می کنند توصیه می شود که آب نوشیده نشود، چون این کار باعث می شود حجم معده فرد سنگین تر شود و احساس درد در این ناحیه به وجود آید.

پس از خوردن غذای زیاد و حجیم و سنگین، آب نمی تواند در معده خوب جا بگیرد.

فوراً پس از ورزش کردن

هنگامی که افراد ورزش می کنند بدن آن ها نیاز دارد که آب بنوشد به این خاطر که مایعات زیادی از بدن افراد ازدست رفته است و باید آب مورد نیاز را تأمین کنند اما نمی توان به وسیله آب مصرفی، مواد مغذی که از بدن رفته است را تأمین کرد و توصیه شده است که آب نارگیل می تواند مفید باشد.

معده پُر از آب

گاهی افراد بسیار تشنه می شوند و معده خود را پُر از آب می کنند. این افراد باید توجه کنند که این کار باعث می شود سلامتی خود را به خطر بیندازند به این خاطر که باعث مختل کردن تعادل سدیم در بدن خود می شوند و این کار باعث می شود که با کمبود سدیم روبرو شوند.

افرادی که دو ماراتن انجام می دهند هنگام مسابقات به طور فراوان آب می نوشند که این کار متأسفانه باعث می شود سلول های آن ها متورم شود و با نشانه هایی چون حالت تهوع، استفراغ و یا حتی سکته مغزی و مرگ روبرو شوند.

هنگام شفاف بودن ادرار

وضعیت و رنگ ادرار می تواند در سلامتی فرد نقش مهمی داشته باشد و او می تواند با مشاهده ادرار خود و وضعیت آن متوجه شود که آیا آب کافی در بدن او وجود دارد یا خیر.

اگر رنگ ادرار فرد شفاف و طبیعی باشد نیاز کمتری به نوشیدن آب دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید