نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در هر زمینه‌ای که قصد پیشرفت داشته است از ذخایر و پشتوانه‌های عملی خود بهره برده است.

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر   با اشاره به سیاست دشمنان در مایوس کردن اساتید و دانشجویان کشور، گفت: دشمنان ایران به هر شکل و شیوه‌ای تلاش می‌کنند جلوی حرکت بسیار عظیم انقلاب را سد کنند. انقلاب اسلامی ایران ابعاد مختلف دارد که هر بعدی از این ابعاد ظرفیت‌های خودش را دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ترویج روحیه ناامیدی بین دانشگاهیان توسط دشمنان کشور، دامن زدن عوامل داخلی به این مسئله و خشک‌مزاجی فکری برخی مسئولان کشور را سه رأس مثلث شوم جریان یاس آفرین برشمرد و افزود: اضلاع این مثلث شوم به نحوی سم‌پاشی می‌کند که گویا جوانان این مرز و بوم در خارج از مرزهای ایران اسلامی می‌توانند به امیدها و آرزوهایشان برسند که البته پاسخ قاطع و دندان‌شکنی برای این جریان وجود دارد و واکنش ما تئوری و نظری و در حد حرف نیست بلکه جواب ما کوبنده و انقلابی بوده است.

وی ادامه داد: بنده به عوامل این جریان توصیه می‌کنم سَری به مراکز و کارگاه‌های علمی بزنند تا مشاهده کنند با وجود چالش‌ها و مشکلات قانونی و اجرایی، جوانان حاضر در این مراکز چگونه عزم خود را جزم کرده و با استعداد و استقامت خود جایگاه‌های علمی خود را درخشان و رتبه علمی ایران در سطح جهان را با نوآوری‌ها و خلاقیتهای خود ارتقای معناداری بخشیده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی کشور گفت: ظرفیت تولید علم در کشور موجب شگفتی دشمنان شده است. این ظرفیت توسط نیروهای جوانِ مومنِ بدون توقع با دست خالی و با کمترین امکانات و سرمایه ایجاد شد. آنان توانستند همه تحریم‌ها و تهدیدها را دور بزنند و امروز این معنا را به دشمنان ایران و ایرانی تفهیم کنند که ایرانیان هر چیزی را که اراده کنند به دست می‌آورند به بیان روشن‌تر این دانشجویان، به جهان اثبات کرده‌اند برای ایرانی جماعت، «نشدن» وجود ندارد و البته به اعتراف دشمنان ایران، جوانان ایرانی در رشته‌های مختلف در حال طی کردن مدارج عالی علمی و تسخیر قله‌های علمی در این رشته‌ها هستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس متذکر شد: نظام جمهوری اسلامی ایران در هر زمینه‌ای که قصد پیشرفت داشته است از ذخایر و پشتوانه‌های عملی خود بهره برده است. به همین دلیل است دشمنان کشور تمرکز برنامه‌های خود را ایجاد جریان یاس‌آور بین دانشجویان نخبه و اساتید دانشگاهی قرار داده و سالهای طولانی است که به شیوه‌های مختلف بستر مهاجرت نخبگان از ایران را به وجود آورده‌اند.

پژمانفر بیانیه گام دوم انقلاب را راهکاری برای پایان دادن به وابستگی‌های بودجه‌ای دانست و افزود: نباید به اعتبارات و بودجه‌های دولتی وابسته بود. در رشد علمی باید آتش به اختیار عمل کرد و از پشتیبانی‌های رسمی دولتی چشم پوشی کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: در بازدیدی که اخیراً از یک مرکز دانش‌بنیان در یکی از شهرکهای صنعتی داشتم، کارکنان این شرکت با یک وام پنج میلیون تومانی، هشت سال قبل تلاش خود را آغاز کردند و امروز در اوج تحریم‌های اقتصادی غرب به یک قطب تولید قطعات الکترونیک با گردش مالی بزرگ تبدیل شده‌اند. این شرکت از کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای اروپایی به دلیل کیفیت بالا و قیمت پایین و قابل رقابت با مشابه بین‌المللی این کالا، سفارش‌های زیادی دارد.

وی افزود: باید روحیه «توانستن» را در دانشگاه‌ها تقویت کرد. به نظر بنده حضور دانشگاهیان در مراکز و شهرک‌های صنعتی دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری موجب کم رنگ شدن روحیه بی‌انگیزگی و ناامیدی و برگشت روحیه نشاط در آنان می‌شود. باید پنجره‌ها را باز کرد و به واقعیت‌های تلخ و شیرین جامعه نگاه کرد تا به خوبی مشاهده شود در فضای تحریم چه کارهای بزرگی به دست جوانان این مرز و بوم انجام شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اقدام یک دانشجوی رشته کشاورزی در به کارگیری سنسور کاهش مصرف آب در مزارع بزرگ کشاورزی و افزایش کیفیت تولیدات این مزرعه، گفت: این پروژه در زمین‌های آستان قدس رضوی و هشتگرد تهران اجرا شده است. این دانشجوی رشته کشاورزی با این شیوه کار حتی مدعی تولید محصولات کشاورزی آب‌بر از جمله برنج در مکان‌های لم یزرع مثل کویر ایران است.

پژمانفر تاکید کرد: یقیناً این دستاورد بزرگ در سایه بودجه‌ها و حمایت‌های دولتی حاصل نشده است بلکه با دستهای خالی و مشقت زیاد به دست آمده است و چه خوب است یکی از مراکز بازدید دانشجویان و دانشگاهیان مناطقی از این دست باشد که این دانشجوی رشته کشاورزی در آن مشغول کار و تلاش است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید