معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران افزود:  در شرایطی که مردم به لحاظ معیشیتی در مضیقه هستند و شهرداری نیز با عوارض همین مردم اداره می‌شود، روا نیست که پول مردم برای انجام کارهای غیرضروری هزینه شود.

به گزارش  سلام نو، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امورشورای شهرداری تهران، سکینه اشرفی در نشست معاونان برنامه‌ریزی مناطق و مدیران کل ستادی حوزه معاونت برنامه‌‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا، با اشاره به تکلیف شهرداری برای اجرای جدی برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار کرد: برنامه سوم توسعه، در سه سطح شهر، منطقه و محله قرار است اجرا شود که برنامه شهر تصویب شده و برنامه توسعه محلات نیز در دست تدوین است. برنامه مناطق نیز قرار است زنجیره واسط بین برنامه شهر و محله باشد اما نکته مهمی که در این برنامه‌ریزی وجود دارد این است که قرار است در تدوین برنامه محلات به طور گسترده از مشارکت مردم بهره برده شود و آنچه که اتفاق می‌افتد برنامه‌ریزی با مردم باشد نه برنامه‌ریزی برای مردم.

به گزارش شهرنوشت،‌ وی یکی از ویژگی‌های برنامه سوم توسعه شهر تهران را استفاده از بدنه کارشناسی شهرداری در تدوین برنامه دانست و گفت: بسیاری از امور برنامه‌ریزی مانند برنامه دوم توسعه شهرداری تهران در سنوات قبل برون سپاری می‌شد که در این دوره، با کنار گذاشتن این رویه‌ها، برای تدوین و بازآرایی برنامه سوم از بدنه کارشناسی معاونت برنامه‌ریزی و سایر معاونت‌های تخصصی استفاده شد.

اشرفی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز کار تدوین برنامه عملیاتی و سند برنامه سوم نیز در قالب 8 کمیته تخصصی آغاز شده است که ویراست اول و دوم این برنامه نوشته شده و در حال نظرخواهی از کارشناسان و متخصصان قبل از ارائه به شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

معاون شهردار تهران توجه به موضوع ارزیابی عملکرد و جدیت در اجرای آن را یکی از ویژگی‌های امسال شهرداری تهران دانست و گفت: بر اساس برنامه سوم توسعه شهر تهران، شاخص‌های عملکردی در همه حوزه‌ها تدوین می‌شود و ارزیابی مدیران و عملکردها نیز بر اساس این شاخص‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس اهداف کمی شاخص‌ها با توجه به منابع انسانی، مالی، فیزیکی و ... طی برنامه پنج ساله سوم برآورده می‌شود.

سال سخت مالی برای شهرداری تهران

اشرفی، سال جاری را یکی از سخت‌ترین سال‌های مالی برای شهرداری تهران توصیف کرد و گفت: بجز حقوق و دستمزد که تعطیل بردار یا قابل کاهش نیست باید تلاش کنیم تا در سایر بخش‌ها با صرفه‌جویی و اولویت‌بندی در انجام هزینه‌ها بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وی با انتقاد از برخی کلنگ‌زنی‌های بی‌برنامه در سنوات قبل توضیح داد: متاسفانه در سنوات قبل، بدون کار کارشناسی یا برنامه‌ریزی، کلنگ پروژه‌هایی در شهر به زمین زده شده و بسیاری از این پروژه‌ها نیمه کاره رها شده‌اند. در شرایط مالی فعلی، امکان اتمام این پروژه‌ها وجود ندارد و بنابراین بودجه تنها به پروژه‌های تخصیص داده می‌شود که دارای اثربخشی برای مردم بوده و اجرای آنها دارای اولویت باشد.

به گفته اشرفی، پروژه‌های کم اهمیت یا پروژه‌هایی که اثربخشی برای مردم ندارند، از دستور کار خارج شده و متوقف می‌شوند.

معاون شهردار تهران با اشاره به شرایط سخت اقتصادی مردم در جامعه تاکید کرد: در شرایطی که مردم به لحاظ معیشیتی در مضیقه هستند و شهرداری نیز با عوارض همین مردم اداره می‌شود، روا نیست که پول مردم برای انجام کارهای غیرضروری هزینه شود.

اشرفی از معاونان برنامه‌ریزی مناطق خواست تا به طور جدی از انجام هزینه‌های غیرضرور پرهیز کنند.

در این جلسه، روح‌الله شهیدی‌پور، مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت، سجاد احمدوند، مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌ها، علیرضا فراهانی، مدیر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی راهبردی، شهین نصری، مشاور معاونت برنامه‌ریزی و حمید قهوه‌چیان مدیرکل تدوین قوانین و امور شورا و برخی از معاونان برنامه‌ریزی مناطق به بیان نکات خود پرداختند./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید