رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ما مذاکره را منع نمی‌کنیم بلکه می‌گوئیم آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و به تعهداتشان هم عمل نمی‌کنند.

به گزارش سلام نو، ولی‌الله نانواکناری با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره آمادگی آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران گفت: آمریکایی‌ها باید قبل از هر چیزی از مردم ایران به دلیل بدعهدی‌هایشان عذرخواهی کنند تا بتوانند اعتمادها را جلب کنند.

وی افزود: آقای ترامپ برجام را لغو کرد و به آن وفادار نماند و تعهدات را اجرا نکرد. او باید در وهله اول به برجام برگردد و تعهدات را عملیاتی کند، سپس از مردم ایران به دلیل خسارات وارد شده عذرخواهی کند. برگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران و عذرخواهی مجدد به خاطر سرنگونی ایرباس و همه اقدامات تروریستی در ایران از دیگر اقدامات دولت آمریکا است. ما در صورت رخ دادن این اتفاقات مذاکره می‌کنیم. ما مذاکره را منع نمی‌کنیم بلکه می‌گوئیم این‌ها قابل اعتماد نیستند و به تعهداتشان هم عمل نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در جمع‌بندی گفت: ما در عصر دیپلماتیک مذاکره را کم هزینه‌ترین و پرفایده‌ترین راه می‌دانیم لذا آمریکا برای مذاکره باید اول اعتمادسازی کرده و از اقدامات گذشته‌اش اظهار پشیمانی کند. در این شرایط می‌توان مذاکره کرد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید