۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 17960442

سردبیر ارشد گارتنر، Anshul Gupta، اذعان داشت: "تقاضا برای گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت، نسبت به گوشی‌های اصلی کاهش پیدا کرده است." وی توضیح داد که در سه ماهه نخست سال جاری، میزان فروش گوشی‌های سامسونگ و اپل، به ترتیب 9 و 18 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش سلام نو،  به رغم اینکه سال‌های متمادی شاهد روند چشمگیر رو به رشد فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان بوده‌ایم، در حال حاضر برای دومین سال متوالی، شاهد کاهش این میزان هستیم. به گفته Gartner، در سه ماهه نخست سال 2019، میزان فروش جهانی گوشی‌های هوشمند، 2.7 درصد کاهش یافت. همچنین، باید اشاره کرد که دو بازار قدرتمند گوشی‌های هوشمند در جهان، یعنی ایالات متحده و چین، به ترتیب 15.8 و 3.2 درصد با کاهش میزان فروش روبرو شده‌اند.

سردبیر ارشد گارتنر، Anshul Gupta، اذعان داشت: "تقاضا برای گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت، نسبت به گوشی‌های اصلی کاهش پیدا کرده است." وی توضیح داد که در سه ماهه نخست سال جاری، میزان فروش گوشی‌های سامسونگ و اپل، به ترتیب 9 و 18 درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که هوآوی، با اینکه با عناوین منفی بسیاری در ایالات متحده روبرو شد، فروش آن، نسبت به سه ماهه نخست 2018، به طور ناباوری 45 درصد افزایش پیدا کرد. گفتنی است که هوآوی، میزان فروش خود را در دو منطقه بزرگ اروپا و چین، به ترتیب 69 و 33 درصد افزایش داشته است.

در ادامه، قابل ذکر است که با اینکه در سه ماهه نخست سال 2019، هوآوی از اپل در میزان فروش پیشی گرفت و جایگاه دوم را اشغال کرد، تاثیر منفی آنچه که در چند هفته اخیر برای هوآوی اتفاق افتاد، در سه ماهه دوم سال جاری مشخص خواهد شد. اگر این شرکت، واقعا دسترسی خود را به برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل از دست بدهد، به سرعت و به شدت موقعیت خود را در کشورهای دیگر از دست خواهد داد.

در نمودار ارائه شده، مقایسه میزان فروش برندهای برتر گوشی‌های هوشمند، در سه ماهه نخست 2018 و سه ماهه نخست 2019 را مشاهده می‌کنید؛/اقتصادآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید