در نه ماه گذشته سابقه نداشته این میزان از نفت ایران به کشورهای آسیایی صادر شود. 

به گزارش سلام نو، رویترز نوشت: واردات نفت آسیا از ایران در ماه آوریل به بالاترین سطح ۹ ماهه جهش کرد.

داده‌های دولتی و منابع تجاری نشان می‌دهد که در ماه آوریل، درحالی که خریداران نفت ایران تلاش کردند قبل از پایان معافیت‌های آمریکا، هرچه می‌توانند از ایران نفت وارد کنند، واردات نفت آسیا از ایران به بالاترین سطح ۹ ماهه جهش کرد.

داده‌ها نشان داد در ماه آوریل، خریداران اصلی نفت ایران، چین، هند، ژاپن، کره‌جنوبی، روی هم رفته ۱.۶۲ میلیون بشکه در روز نفت از این کشور وارد کرده‌اند. این میزان ۳.۲ درصد نسبت به ماه قبل خود جهش داشته و بالاترین سطح آن از ماه جولای تا کنون است.

واردات نفت چین از ایران به حدود ۸۰۰ بشکه در روز رسید. چنین سطح وارداتی از سال ۲۰۱۴ تا کنون، که قدرت‌های جهانی و ایران مشغول مذاکرده برای توافق هسته‌ای بودند، بی‌سابقه است.

کره‌جنوبی در ماه آوریل با کاهش واردات هند، توانست دومین واردکننده بزرگ نفت از ایران شود. این کشور در این ماه ۴۱۶۰۰۰ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد که این بیشترین میزان واردات نفت این کشور از ایران، از ۲۰۱۷ تا کنون است.

کره‌جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، به شدت به واردات میعانات گازی ایران، که نوعی نفت خام فوق سبک است، وابسته است.

هند در ماه آوریل امسال ۲۷۷۶۰۰ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد، در حالی که در آوریل سال گذشته ۶۴۰ هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده بود.

ژاپن هم که در آوریل سال گذشته ۳۰۹۱۰ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده بود، در آوریل امسال، واردات خود را تا ۱۴۱۷۱۲ بشکه در روز افزایش داد.

با این حال در ۴ ماه اول امسال، واردات ۴ واردکننده بزرگ نفت از ایران ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید