معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: وضعیت این رودخانه به گونه‌ای است که گاهی آب آن برای مردم اهواز نیز قابل استفاده نیست و این یعنی استفاده از این آب برای مردم شهرهای اطراف غیرممکن خواهد بود.

به گزارش سلام نو، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به مصوبه پیشین شورا مبنی بر اینکه رودخانه کارون باید تا پایان برنامه ششم توسعه به لحاظ کیفی ساماندهی شود، گفت: براساس این مصوبه قرار بود واحدهای صنعتی که موجب آلایندگی این رودخانه بودند روند کاری خود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه «هر چقدر دیرتر وضعیت رودخانه کارون را ساماندهی کنیم، شرایط سخت‌تر می‌شود»، اظهار کرد: وضعیت این رودخانه به گونه‌ای است که گاهی آب آن برای مردم اهواز نیز قابل استفاده نیست و این یعنی استفاده از این آب برای مردم شهرهای اطراف غیرممکن خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از وزارت نیرو در تدوین پیشنهاد نظام نامه کارگروه‌های احیای زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی کارون بزرگ، این پیشنهاد را سازنده ارزیابی و خاطر نشان کرد: لازم است در خصوص وظایف و ترکیب اعضای این کارگروه ها در کمیسیون تخصصی شورای عالی آب بازنگری و اصلاحاتی انجام شود تا پس از تصویب نهایی ابلاغ گردد.

جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش رئیس سازمان هواشناسی کشور در خصوص میزان بارش های امسال در جلسه، تصریح کرد: برنامه ریزی برای مدیریت منابع آب کشور نیازمند پیش بینی‌های دقیق و جامع است و لازم است اطلاعات کافی در خصوص احتمال ورود به دوره ترسالی و یا استمرار خشکسالی در اختیار داشته باشیم که این موضوع ضرورت جمع بندی نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و علمی را نیاز دارد.

در این جلسه که وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند، رئیس سازمان هواشناسی کشور گزارشی از تحلیل بارش و دمای هوای کشور از ابتدای مهر تا ۴ خرداد ۹۸ ارائه کرد و به تشریح پیش بینی بارش‌ها و دمای کشور برای سه ماه آینده پرداخت.

وی با اشاره به افزایش صددرصدی میزان بارش ها در سال آبی جاری گفت: خوشبختانه بارش های اخیر باعث شد که کمبود بارش‌های مربوط به سال های پس از سال ۹۵ جبران شود.

در ادامه این جلسه نماینده وزارت نیرو گزارشی از ساختار پیشنهادی و نظامنامه کارگروه‌های احیای زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی کارون بزرگ ارائه کرد و به تشریح چشم انداز، اهداف، اصول، ساختار و شرح وظایف این نظامنامه پرداخت.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر درباره ساختار پیشنهادی نظام‌نامه کارگروه‌های احیای زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی کارون بزرگ، اصل این پیشنهاد به تائید شورای‌عالی آب رسید و مقرر شد در کارگروه تخصصی این شورا شرح وظایف و ترکیب اعضای این کارگروه ها مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی از کارشناسان و صاحب نظران دانشگاهی نیز به اعضای این کارگروه‌ها اضافه شوند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید