نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: دولت حکم قانون برنامه و بودجه در افزایش حقوق ها را کامل اجرا کرد.

به گزارش سلام نو، هادی قوامی روز یکشنبه در گفت وگویی درباره دستور کار امروز کمیسیون برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: براساس بند 1 تبصره 12 قانون برنامه بودجه دو الزام وجود دارد نخست افزایش حقوق 400 هزار تومانی برای همه حقوق بگیران مشمول قانون برنامه و بودجه و دیگری افزایش تا 10 درصدی حقوق.

وی اضافه کرد: بند 1 تبصره 12 که براساس بند 158 تغییرات متفرقه قانون برنامه بودجه به ضریب تبدیل شده است، عده ای از همکاران فکر می کردند این مبلغ به صورت ثابت باید اضافه شود درحالی که چنین نبود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: بحث افزایش تا 10درصد یعنی علاوه بر 400 هزار تومان، براساس ارزشیابی شغل، درنظر گرفته شود. سازمان برنامه و بودجه هم توضیح داد قیدهای قانونگذار را کاملا رعایت کرده است.

قوامی گفت: بند 3 ماده 38 قانون برنامه بودجه در ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری حاکم خواهد بود و ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشور هم براساس ارزشیابی شغل است و امتیاز حاصل از ارزشیابی ضربدر ضریب می شود و مبنای حقوق کارمندان قرار می گیرد؛ براین اساس ضریب حقوق مستمری بگیران وبازنشستگان هم تعیین می شود.

وی افزود: حقوق بگیران علاوه بر افزایش 400 هزار تومانی، افزایش ضریب سالانه به میزان 14درصد هم بهره مند می شوند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بوجه درباره اینکه چرا ضریب حقوق با رشد 18درصد نسبت به سال گذشته پیش بینی شده است، گفت: از آنجا که هر واحد افزایش، ضرب در حقوق می شود، معادل 28درصد افزایش ضریب حقوق به طور متوسط خواهد بود که برای گروه های پایین تر با حقوق یک میلیون 120 هزار تومانی، حدود 39 درصد و برای گروه های بالاتر مثلا با حقوق 10 میلیون تومانی 14درصد و برای حقوق بگیران بالای 10 میلیون تومانی، 13درصد افزایش حقوق را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با این وجود 2500 میلیارد تومان هزینه به دولت تحمیل شده است.

این نماینده مجلس گفت: حق پرستاری جانبازان، مستمری والدین شهدا، متعهدین خدمت قوه قضاییه، جانبازان معسر 5 تا 35درصد، بیمه سلامت پایه مددجویان کمیته امداد، بیمه سلامت پایه روستاییان، بیمه ایثارگران حداقل بار مالی را داشته و 2500 میلیارد تومان بوده است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید