رئیس کمیته روابط خارجی سنای روسیه اظهار کرد: تا جایی که من می‌دانم عدم انطباق با محدودیت‌های مربوط به غنی سازی اورانیوم و ذخایر آب سنگین نمی‌تواند مستقیماً به معنای خروج از توافق باشد اما از سرگیری فعالیت راکتور آب سنگین اراک ممکن است در شرایط فعلی منجر به فروپاشی برجام شود.

به گزارش سلام نو، «کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته روابط خارجی سنای روسیه، در واکنش به اقدام ایران در کاهش سطح تعهدات خود در برجام گفت: این اقدام ایران یک حرکت دیپلماتیک بوده و نه خروج از توافق هسته‌ای هر چند که احتمال شکسته شدن این توافق وجود دارد.

کوساچف در ادامه گفت: تا جایی که من می‌دانم عدم انطباق با محدودیت‌های مربوط به غنی سازی اورانیوم و ذخایر آب سنگین نمی‌تواند مستقیماً به معنای خروج از توافق باشد اما از سرگیری فعالیت راکتور آب سنگین اراک ممکن است در شرایط فعلی منجر به فروپاشی برجام شود.

در همین رابطه سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرده که روسیه با شرکای اروپایی خود برای حفظ برجام همکاری می‌کند.

پیش از کرملین نیز مجلس دومای روسیه ضمن قابل درک توصیف کردن موضع جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: از موضع ایران مبنی بر آمادگی برای مذاکره با اروپایی‌ها استقبال می‌کنیم.

دومای روسیه همچنین تأکید کرده است: آمریکایی‌ها نیز باید آمادگی خود برای مذاکره و گفتگو را نشان دهند.

مجلس دومای روسیه همچنین اعلام کرده است: اقدام ایران در تعلیق برخی تعهداتش در چارچوب برجام عقب نشینی از این توافق نبوده و یک گام دیپلماتیک محسوب می‌شود.

دومای روسیه همچنین ضمن انتقاد شدید از ایالات متحده آمریکا و اقداماتش علیه برجام تأکید کرد: اگر امروز می‌بینیم ایران بخشی از تعهداتش در برجام را به حالت تعلیق درآورده است؛ عامل آن تنها مواضع و اقدامات آمریکاست./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید