غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه با توجه به اینکه بیش از یک سال از اعلام زمان دادگاه پرونده دوم نازنین زاغری می‌گذرد وضعیت این فرد در صورت تبادل چه می‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه این فرد در یک پرونده در حال تحمل کیفر است تضییع حقوق حساب نمی‌آید در رابطه با پرونده دیگر این فرد هم در فرصتی مناسب رسیدگی می‌شود.

به گزارش سلام نو، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیراً وزیر امور خارجه اظهار نظری در رابطه با تبادل زندانیان با خارج از کشور داشته و اعلام کرده اختیاراتی به‌وی داده شده است، با توجه به اینکه این افراد از نظر دستگاه قضا محکوم هستند به قوه قضائیه مطلبی اعلام شده است و اینکه چه تعداد زندانی آمریکایی مشغول تحمل کیفر هستند؟ گفت: قوه قضائیه در رابطه با زندانیان مستقل است. در دوره جدید گفتگویی برای تبادل زندانی با قوه قضائیه نشده است. البته من قبل از آن را خبر ندارم. اما در این ایام اخیر چنین مذاکره‌ای با دستگاه قضا نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: با رعایت استقلال، ضوابط و مقررات ایجاب می‌کند و در موارد ذیربط هم هرگاه شورای عالی امنیت ملی تصمیمی بگیرد قوه قضائیه همکاری می‌کند. به هر حال توصیه ما به افراد این است که در رابطه با موضوعاتی که در رابطه با قوه قضائیه است، اظهار نظر نکنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه با توجه به اینکه بیش از یک سال از اعلام زمان دادگاه پرونده دوم نازنین زاغری می‌گذرد وضعیت این فرد در صورت تبادل چه می‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه این فرد در یک پرونده در حال تحمل کیفر است تضییع حقوق حساب نمی‌آید در رابطه با پرونده دیگر این فرد هم در فرصتی مناسب رسیدگی می‌شود./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید