۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 14565212

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید بیش از 4  تن گندم در این استان خبر داد.

به گزارش سلام نو ،چنگیز ابراهیمی» در جلسه هماهنگی برداشت محصولات زراعی استان اظهار کرد: هم ‎ اکنون فصل بسیار مهم و حیاتی برای کشاورزان است چراکه حاصل تلاش خود را جمع‎آوری می‎کنند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی۹۸_۱۳۹۷ وقفه‎هایی در کاشت به وجود آمد اما نهایتا سهمیه ابلاغی را انجام دادیم، ادامه داد: همچنین نهاده‎های مورد نیاز از جمله کودهای سه گانه  تامین شد و مشکلی در این رابطه نداشتیم.

تسهیلات در بخش ماشین‎ آلات و ادوات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در استان کار علمی و حساب شده‎ای در حال انجام است، افزود: بخش قابل توجهی از تسهیلات در بخش ماشین‎ آلات و ادوات کشاورزی استان تزریق شد و ضریب مکانیزاسیون استان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط مزارع خوب است اما احتمال دارد به خاطر وضعیت رطوبتی چالش‎هایی ایجاد شود، ادامه داد: در همین راستا پایش‎های خوبی انجام شده و تاکنون نیز مشکلی ایجاد نشده است.

ابراهیمی میزان اراضی زیر کشت گندم دیم استان را ۱۹۵ هزار هکتار و آبی ۵۰ هزار هکتار اعلا کرد و گفت: از این مقدار اراضی پیش‎بینی می‎شود ۴۵۰ هزار تن گندم تولید شود و عایدی ما از این محصول ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۱۱۰ هزار و ۷۵۳ هکتار جو دیم در استان داریم، اضافه کرد: همچنین سطح زیر کشت آبی این غله ۶۶۱۳ هکتار است که پیش‎بینی می‎شود ۱۴۰ هزار تن محصول جو از این سطح برداشت شده  و حدود ۱۶۶ میلیارد تومان از این تولید عاید استان خواهد شد.

سطح زیر کشت کلزا را در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ هکتار

وی سطح زیر کشت کلزا را در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امسال نزدیک به ۳۰۰۰ هکتار به این دانه روغنی اختصاص داده شده و پیش‎بینی می‎کنیم ۶۰۰۰ تن محصول داشته باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه برای رسیدن به تولید مطلوب به حداقل دو آبیاری در اردیبهشت نیاز داریم، ادامه داد: همچنین در راستای مبارزه با علف‎های هرز ۱۱۶ هزار هکتار از مزارع استان عملیاتی شده است./خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید