رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز تنها راه کاهش قیمت میوه را ممنوعیت صادرات دانست.

به گزارش سلام نو، محمدرضا فلاح  توضیح داد: به دلیل بارش و سرمازدگی‌های چند روز اخیر، بخشی از نوبرانه‌ها و درخت‌های اردبیل، زنجان و غرب البرز دچار سرمازدگی و آسیب شده است.

وی افزود: گرگان تأمین کننده بخش عمده‌ای از توت فرنگی کشور است که با توجه به بروز سیل وضعیت آن مشخص نیست و در حال حاضر توت فرنگی قیمت بالایی پیدا کرده است و حدوداً کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

فلاح در ادامه به قیمت هندوانه هم اشاره و با بیان اینکه قیمت این محصول در بازار ۲,۵۰۰ تومان است، اظهار کرد: ۲,۵۰۰ تومان برای هر کیلو هندوانه رقم بالایی نیست، چون باید هزینه‌های تولید و جا به جایی را هم در نظر گرفت، بروز سیل درگرگان هم در این قیمت بی تأثیر نیست، البته طبیعی است که هرچه به تابستان نزدیک شویم قیمت کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز قیمت هر کیلو گوجه سبز را از ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: گوجه سبز در بار فروشی‌ها کیلویی ۲۵ هزار تومان و در میوه فروشی‌ها ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

فلاح در خصوص صادرات میوه و صیفی‌جات گفت: جلوی صادرات محصولات گرفته شده است اما به صفر نرسیده؛ با ممنوعیت صادرات پیاز شاهد کاهش قیمت آن تا حدود ۹ هزار تومان بودیم اما حالا با صادرت گوجه فرنگی، قیمت آن به حدود کیلویی ۷,۰۰۰ تومان رسیده است.

وی در پایان اظهار داشت: دولت فقط و فقط باید جلوی صادرات محصولات را بگیرد و تنها راه برای کاهش قیمت محصولات با توجه به میزان تقاضای بازار همین است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید