ناصر محمدخانی ستاره سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران گفت: شرایطی که در گذشته برای من رخ داد باعث شد دیگر به صورت جدی به فعالیت در فوتبال فکر نکنم و دیگر نمی‌خواهم به آن روزها برگردم و به آن فکر کنم. الآن هم در خدمت تیم پیشکسوتان پرسپولیس هستیم و زیر نظر آقای پروین تمرین می‌کنیم و دور از فوتبال نیستیم.

به گزارش سلام نو، سایت الکوره عراق اقدام به معرفی ستارگان تاریخ جام‌ملت‌های آسیا کرده و از ایران به ناصر محمدخانی بازیکن اسبق تیم ملی ایران و پرسولیس اشاره کرده و او را بازیکنی با کیفیت فنی بالا و قدرت دریبلینگ زیاد معرفی کرده است. همین مورد باعث شد تا در آستانه جام ملت‌های‌آسیا و به بهانه این انتخاب به سراغ ناصرمحمدخانی برویم و گفتگویی با او داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید:

ناصر محمدخانی به عنوان یکی از ستارگان تاریخ جام‌ملت‌های آسیا معرفی شده است. چه حسی دارید؟

من در دوران حضور در تیم ملی روزهای خوبی را پشت سر گذاشتم و همراه با ایران توانستم به افتخارات زیادی دست پیدا کنم. بهترین گلزن جام ملت‌ها شدم، قهرمان بازی‌های آسیایی 90 پکن شدم و یک مقام چهارمی هم با تیم ملی در جام ملت‌ها به دست آوردم و این افتخارات باعث شده است که به این عنوان دست پیدا کنم و خدا را شاکر هستم که هنوز اسم من در رسانه‌ها آورده می‌شود و به من پرداخت می‌شود.

تیم ملی ایران در آستانه حضور در جام‌ملت‌های آسیا است. چه نظری در این مورد دارید؟

من به عنوان یک هوادار فوتبال و یک ایرانی امیدوارم که تیم ملی ایران قهرمان شود. ما مدت زیادی است که نتوانستیم در آسیا قهرمانی بیاوریم. همیشه دومٰ ، سوم و چهارم شده‌ایم اما مدتهاست که رنگ قهرمانی را ندیده‌ایم. تیم خوبی داریم ، تیمی داریم که منسجم است و در جام جهانی نیز بازی کرده و در عین جوانی تجربه لازم را هم دارد و امیدوارم که بتوانیم از این پتانسیل استفاده کنیم و قهرمان شویم زیرا وقتی می‌گوییم که تیم اول آسیا هستیم این را در عمل باید نشان دهیم و نشان دهیم که تیم اول آسیا هستیم.

نطرات مختلفی وجود دارد و برخی اعتقاد دارند تیم ملی از شانس کمی برای قهرمانی برخوردار است زیرا شکل بازی ما تدافعی است و برای قهرمانی باید بتوانیم خوب حمله کنیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

من معتقدم شانس خوبی برای قهرمانی داریم. درست است که کار سختی داریم و تیم‌های قدرتمندی هم در آسیا وجود دارند که می‌توانند با ما رقابت کنند اما ما هم باید بتوانیم که شخصیت و قدرت فوتبال ایران را به رخ حریفان بکشیم. اعتقاد دارم که دیگر نمی‌توانیم مانند جام جهانی دفاعی بازی کنیم و دلخوش به اتفاقات فوتبالی باشیم. باید هجومی بازی کنیم و بتوانیم بر حریفان فشار بیاوریم. مردم انتظار دارند که ثمره حدود 8 سال کار کی‌روش در تیم ملی را ببینند. در حد توان و تا جایی که شده هم امکانات برای این تیم فراهم شده و امیدوارم که بتوانیم قهرمان شویم و دل مردم شاد شود.

مردم بر خلاف دوره‌های قبل آن حس و تعصب گذشته را به تیم ملی ایران دارند. موردی که خیلی عجیب است و تاکنون سابقه نداشته که میزان طرفداری از تیم ملی ایران در کشور تا این حد پایین بیاید. به نظرتان چرا این اتفاق رخ داده است؟

همه‌ی مردم تیم ملی ایران را دوست دارند اما رفتارها و مصاحبه‌هایی که کی‌روش علیه پرسپولیس و برانکو انجام داد باعث شد تا این احساس بین هواداران فوتبال به وجود بیاید. به هر حال تیم پرسپولیس هواداران زیادی را در ایران دارد و نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد. اما در حالت کلی هیچ ایرانی وجود ندارد که ته دلش با تیم ملی نباشد.

نظر شما به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در مورد این اختلافی که بین برانکو و کی‌روش وجود دارد، چیست؟

این مورد درست است که تمام تیم‌های لیگ، بازیکنان و مربیان تلاش می‌کنند تا در نهایت تیم ملی نتیجه بگیرد اما اینکه بخواهیم تمام امکانات در اختیار سرمربی تیم ملی ایران باشد و ایشان در مورد همه‌چیز و همه اشخاص صحبت کند ، اصلا درست نیست. باید اختیارات کی‌روش در حوزه فنی خود باشد. الآن می‌بینیم که ایشان هر کاری را که دوست دارد انجام می‌دهد و به هیچ مسئولی نیز پاسخگو نیست.

در مورد دعوت برخی بازیکنان به تیم ملی مانند فرشاد احمدزاده به تیم ملی چه نظری دارید؟

این بازیکن زمانی که شماره 10 پرسپولیس را می‌پوشید و در این تیم فیکس بود به تیم ملی ایران نیز دعوت نمی‌شد و آقای کی‌روش نظری روی او نداشت اما به محض اینکه از پرسپولیس رفت با وجود نیمکت نشینی و سکونشینی در تیم لهستانی به تیم ملی دعوت شده است. همچنین این مورد درباره صادق محرمی هم وجود دارد و می‌بینیم او هم از زمانی که از پرسولیس رفته به صورت مستمر به تیم ملی ایران دعوت می‌شود. همین موضوع باعث شده تا بازیکنان با ترس و لرز پرسپولیس را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کنند. ایشان فینال لیگ قهرمانان آسیا که یک ویترین برای فوتبال ماست را از نزدیک ندیده و پرواز خود را برای روز بعد از این مسابقه در نظر گرفته و در این مسابقه مهم که رییس فیفا و ای اف سی ودیگر مقامات هم حضور داشتند، حضور پیدا نکرده است.این موارد نشان می‌دهد که کی‌روش با پرسپولیس و برانکو مشکل شخصی و عناد دارد.

نیم فصل اول با تمام محدودیت‌هایی که پرسولیس با آن دست به گریبان بود تمام شد . در مورد عملکرد این تیم در نیم فصل اول صحبت کنید.

همانطور که گفتید کادرفنی و در راس آنها آقای برانکو زحمت زیادی کشیدند تا تیم را با این شرایط سخت و با این محدودیت به موفقیت برسانند. من احساس می‌کنم که تیم در نیم فصل دوم با اضافه شدن بازیکنان جدید و درایت آقای برانکو می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم و باز هم قهرمان شویم.

در خبرها آمده بود که بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شده بودند به این تیم بازگردند. به نظر شما این اتفاق، اتفاقی خوبی است؟

بازیکنان بسیار خوبی الآن در پرسپولیس حضور دارند و بازیکنان خوبی هم جذب تیم شده‌اند. فکر نمی‌کنم حضور آنها دردی از پرسپولیس دوا کند و نمی‌توانند جایگاهی در این تیم داشته باشند.

ناصرمحمدخانی دیگر به صورت جدی در فوتبال فعالیت نکرد. دلیل این اتفاق را در چه می‌دانید؟

شرایطی که در گذشته برای من رخ داد باعث شد این اتفاق رخ بدهد و دیگر نمی‌خواهم به آن روزها برگردم و به آن فکر کنم. الآن هم در خدمت تیم پیشکسوتان پرسپولیس هستیم و زیر نظر آقای پروین تمرین می‌کنیم و دور از فوتبال نیستیم.

پنجشنبه هم قرار است با تیم کنونی پرسپولیس دیداری داشته باشید؟

بله. قرار است در ورزشگاه شهید کاظمی بازی کنیم و فکر می‌کنم اتفاق خوبی است که بازیکنان قدیم و جدید پرسپولیس دور هم جمع می‌شوند و صمیمت بین آن‌ها بالا می‌رود.

بحثی هم هست که پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس این تیم را بخرند. در جریان این موضوع هستید؟

بله. خاک خورده‌های پرسپولیس همین ها هستند که در دهه‌های گذشته و زمانی که هیچ پولی در فوتبال نبود این تیم را سر پا نگه داشتند. امیدوارم اگر قرار است تیم واگذار شود به علی پروین و پیشکسوتان واگذار شود زیرا آن‌ها توانایی اداره باشگاه را دارند و از نظر مالی هم شرایط خوبی را دارند./ایلنا

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید