به تازگی شیائومی از تلویزیون‌های پیشرفته می میورال با پنل نمایشگر ۶۵ اینچی سامسونگ رونمایی کرده است. شاید برجسته‌ترین ویژگی این تلویزیون باریک بودن بیش از حد آن باشد.

به گزارش سلام نو، این مدل‌ها به قدری باریکند که از دور به صورت یک نقاشی دیواری دیده می‌شوند و به همین دلیل است شیائومی نام میورال (به معنی نقاشی دیواری) را برایشان انتخاب کرده است.

شیائومی برای نمایش این قابلیت ویژه تصمیم گرفته تا چندین اثری هنری متعلق به ۲۲ ژانر و ۴۵ هنرمند را به صورت پیش فرض در این تلویزیون‌ها قرار دهد تا کاربران بتوانند دیوار خانه‌ی خود را تزئین کنند.

تلویزیون‌ ۶۵ اینچی می میورال تنها ۱۳.۹ میلیمتر ضخامت دارد و شیائومی برای بدنه‌ی پشتی آن طراحی تخت را در نظر گرفته است. بدین ترتیب می‌توان این تلویزیون جدید را در نزدیکترین حالت به دیوار آویزان کرد و آن را به دیوار چسباند.

این تلویزیون از پنل بسیار باریک ۶۵ اینچی 4K سفارشی سامسونگ استفاده می‌کند و شیائومی به منظور حفظ این ویژگی، مجبور شده تا بلندگو، مادربرد و منبع انرژی آن را در جعبه‌ای جداگانه قرار دهد. این جعبه زیر تلویزیون قرار می‌گیرد و اتصالات MiPort وظیفه برقراری ارتباط میان این دو قسمت را خواهد داشت.

گزارش شده که این اتصالات، از ۳۰ کابل جدا نظیر سیم سیگنال ویدیو با رزولوشن بالا و سیم انتقال قدرت تشکیل می‌شود. علاوه بر این اتصال MiPort  می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۱۸ گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد و انرژی به حجم ۴۰۰ وات را فراهم کند.

این جعبه جدا که هاست یا میزبان تلویزیون‌ ۶۵ اینچی می میورال محسوب می‌شود به یک پردازنده ۸ هشته‌ای ۶۵ بیتی Amlogic مجهز شده که بیشینه سرعت کلاک ۱.۸ هرتزی دارد. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی Mali-T830MP2 به سخت افزار این تلویزیون اضافه شده است.

این تلویزیون ۳ درگاه HDMI و ۲ پورت USB و به صورت پیش فرض تز وای فای 2.4G/5G، بلوتوث ۴.۲ پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه تلویزیون می میورال به بلندگوی ساندبار۶ کاناله و ساب ووفری جدا مجهز شده که توانایی پخش محتوای صوتی با کیفیت دالبی و DTS-HD را خواهد داشت.

تلویزیون‌ ۶۵ اینچی می میورال به آخرین سیستم AIOT یا هوش مصنوعی  برای اینترنت اشیا نیز مجهز شده و می‌تواند به مرکز کنترل خانه‌ هوشمند شما بدل گردد. بدین ترتیب شما با استفاده از کنترلر این تلویزیون می‌تواند هدایت تمامی دیوایس‌های بهر‌مند از IoT (اینترنت اشیا) را بر عهده بگیرید.

در واقع این تلویزیون یک دستیار هوش مصنوعی XiaoAI محسوب می‌شود و  از ویژگی تشخیص صدای محیطی نیز پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند با دستورات خود را با صدای بلند اعلام کند و شاهد انجام شدنشان باشد.

تلویزیون‌ ۶۵ اینچی می میورال شیائومی قیمتی معادل ۱۰۴۲ دلار دارد و کاربران چینی می‌توانند آن را از فردا پیش خرید کنند./دیجیتو

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید