۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 13613304

حدود یک سوم روز انسان ها برای خوابیدن آن ها صرف می شود و این طبیعی است؛ زیرا خوابیدن باعث می شود که مغز و بدن عملکرد طبیعی داشته باشد و تأثیر خوبی بر روی روز و کار افراد داشته باشد؛ زیرا خواب ناکافی باعث می شود که افراد تمرکز خوبی بر روی کارهای خود نداشته باشند و حافظه و خلق و خوی آن ها تحت تأثیر بی خوابی قرار بگیرد.

اغلب مردم با توجه به شرایط موجود و ایجاد استرس و اضطراب ها در زمان های مختلف که با این مشکلات روبرو هستند با اختلال در خواب خود روبرو می‌شوند و به سختی به خواب می روند که باید برای این موضوع تلاش کنند و در صدد برطرف کردن آن برآیند و خواب خود را تنظیم نمایند.

خواب در سلامتی نقش بسیار مهمی دارد و بی خوابی باعث می شود که انسان ها با مشکلات جسمی و روحی متعددی روبرو شوند.

اغلب افرادی که با مشکلات روحی روبرو هستند اختلال جدی در خواب خود دارند به طوری که در طول شبانه روز مدت کمی را صرف خوابیدن می کنند که این خواب هم با مشکلاتی چون استرس و...همراه است.

این افراد باید تمام تلاش خود را کنند که با مراجعه به روانشناس و روانپزشک به بهبود وضعیت جسمی و روحی خود کمک کرده و خواب طبیعی داشته باشند.

شاید بسیار مشاهده کرده اید که برخی از افراد عادت دارند با جوراب به رختخواب بروند و این کار باعث می شود که با واکنش مثبت و منفی برخی از افراد روبرو شوند؛ زیرا برخی بر این تصور هستند که وقتی افراد با جوراب به خواب می روند پاهای آن ها بیش از حد گرم می شود اما باید گفت که این عادت باعث می شود دمای بدن آن ها تنظیم شود.

دمای بدن در طول روز به تدریج افزایش پیدا می کند و در لحظات پایانی بعدازظهر که مردم احساس بیداری می کنند این دمای بدن به اوج خود می رسد و هنگامی که شب شد دمای بدن تغییر کرده و کاهش می یابد و فرد دچار خواب آلودگی می شود و پس از خوابیدن، دمای بدن فرد باز هم به میزان یک تا دو درجه کاهش پیدا می کند و شاید علت این کاهش دمای بدن در هنگام خواب، تلاشی است که بدن برای حفظ کردن انرژی برای انجام کارهای دیگر می کند به همین خاطر توصیه می شود که دمای اتاق خواب خود را بین ۱۵تا ۱۹درجه سانتی گراد نگه دارند تا خنک باشد.

هنگامی که دست ها و پاها گرم می شوند رگ های خونی منبسط شده و گرما از طریق پوست فرد آزاد می شود و باعث می شود که حرارت بدن کاهش پیدا کند.

در این حالت، یک پیام به مغز ارسال می شود که زمان خواب است. برخی از تحقیقات نشان می دهد که هنگامی که پوست گرم می شود باعث می شود بدن با سرعت بیشتری به خواب برود.

در مقابل برخی از افرادی که عادت دارند هنگام خواب جوراب به پا کنند، افرادی هستند که به این کار علاقه ای ندارند و تمایل دارند بسیار آزادانه به خواب بروند و توصیه های جایگزینی که برای آن ها می شود این است:

قبل از این که به رختخواب بروند پاهای خود را درون آب گرم قرار دهند.

یک بطری یا کیسه آب گرم در نزدیکی پاهای خود قرار دهند.

هنگامی که خواب هستند بر روی پاهای خود پتو بیندازند تا باعث گرم شدن پاهای آن ها شود.

یک یا دو ساعت قبل از این که به خواب بروند دوش آب گرم بگیرند.

نکته ی دیگری که در خصوص جوراب پوشیدن هنگام خواب وجود دارد این است که جوراب پوشیدن در رختخواب کار غیربهداشتی نیست اما افرادی که عادت به جوراب پوشیدن دارند باید جوراب هایی که خیلی تنگ نیستند را انتخاب کنند؛ زیرا اگر جز این عمل کنند گردش خون کاهش پیدا می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید