۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 13272700

در شروع این یادداشت میخواهم از کلام مولا حضرت امام علی علیه السلام و امیر مومنان استفاده کنم که سرمشق و نماد ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سلام نو ، امام علی علیه السلام فرمودند: الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعیَّهِ وَ زَینُ الوُلاهِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّهُ إلاّ بِهِم؛ سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت‌اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی‌شود.

۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران چهل ساله میشود . مبارک است . خیلی خیلی مبارک است .

البته عمر ایران و تمدن در ایران و ساختارهای قدرت سیاسی و نظامی در ایران به چند هزار سال میرسد اما عمر ساختار سیاسی که براساس کلام خداوند و آیات قرآنی برای برقراری حکومت الله بر روی زمین و آن هم بدست صالحان باشد که ساختارش مبتنی بر جمهوریت مردم و اسلامیت دین خدا باشد چهل سال است و این چهل سال خیلی نسبت به آن چند هزار سال متفاوت است . البنه ما ایرانیان به واسطه برکت حضور در در این عصر برای آرامش روح پدران و مادران و پیشبنیان خود دعا و از خداوند متعال غفور عفو طلب آمرزش می‌نماییم.

۴۰ سال قبل حضرت امام خمینی (ره) زنجیره تدابیری داشتند که طی یک برنامه زمان‌بدی شده که از قزآن حکیم و سنت پیامبر (ص) و سیره اهل بیت و اِمه معصومین علیهم السلام اقتباس گردیده بود ، به مرور زمان آن ها را مرحله به مرحله اجرا کردند.

قدم اول: رفتن شاه و بیعت ارتشیان و پیروی انقلاب و پایان حکومت فرد و خانواده سالاری و موروثی شاهنشاهی بود که در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انجام شد .

قدم دوم: برقراری نظام اسلامی با همکاری و رای مردم که در روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ نظام جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام و استقرار یافت .

قدم سوم: ایجاد ستونی قدرتمند و قوی و معتقد برای حفظ و تداوم خیمه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود که در اینجا حضرت امام خمینی (ره ) با تمام مخالف هایی که برای ماندگاری ارتش میشد و مخالفان و ضد انقلاب با فشار بر رهبری انقلاب میخواستند دستور انحلال ارتش را از امام بگیرند ، امام تصمیم گرفتند از امکانات کشور و از  فرزندان ایران اسلامی در ساختار دفاعی کشور در نیروهای مسلح استفاده کننده و طی فرمانی ضمن اینکه ارتش را ارتش مردمی و انقلابی و مکتبی جمهوری اسلامی ایران اعلام نمودند ، روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و به ارتشیان دستور دادند در میان مردم رژه بروند و از مردم خواستند در کنار ارتشیان باشند .

قدم چهارم:  حفظ و استمرار و گسترش انقلاب بدست فرزندان انقلابی و برومند ایران زمین بود که در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد که در کنار ارتش مایه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه گردید .

اما قدم پنجم:  فرمان تشکیل مجلس خبرگان برای نوشتن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که میثاق ملی ما ایرانیان در سایه جکومت الله بدست صالحان است .

تصمیمی بزرگ و مهم برای قانونمند و نظام مند شدن نظام و ساختارهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران بود

و قدم های بعدی که پس از تایید قانون اساسی توسط مردم و رسمیت یافتن ساختارهای تصمیماتی و اداری و اجرایی جمهوری اسلامی ایران انتخابات برای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و شورایعالی قضایی و ..... طبق برنامه هوشمندانه یکی پس از دیگری شکل گرفت و اجرا شد تا امروز گه ایران مقتدر و مستقل و عزتمند شکل و هویت جهانی دارد .

در علم سیاست به این نکته نسبتا مهم هم اشاره شده که در اینجا از آن ها استفاده میکنم :

۳ عامل اصلی زیرساخت پایداری یک کشور و یک حکومت هستند و هر ملتی با تکیه بر این عوامل می تواند با قدرت‌مندی به توسعه و پیشرفت و رشد پایدار ادامه دهد:

۱- انرژی درونی مثل عقاید، فرهنگ، باورها، رسوم، عقاید و همگنی در درک منافع ملی ... که بحمدلله در ایران اسلامی ما وجود دارد.

۲-  قانون ممتاز و برجسته و قابل اجرا و مجریان توان‌مند و متعهد که بحمدلله از نوع خوبش داریم اما باید برای رسیدن به اهداف عالی، بیشتر و بیشتر کار و تلاش کرد.

۳- قوای مسلحه و نیروهای آموزش دیده با تجهیزات و ساز و برگ نظامی مورد نیاز. جذب، آموزش که بحمدلله ارتش مردمی و مکتبی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته بدون هیچ توقعی و صادقانه خدمات بسیاری برای حفظ ایران اسلامی اراِِِِئه نمود که حتما همه می‌دانند و نیازی به نوشتن و یا گفتن ندارد و فقط به مهم‌ترین آن‌ها از جمله حفظ ِساختار سیاسی و یکپارچگی ایران اسلامی و تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی ایران و ایجاد زیرساخت های دفاعی در مقابل دشمنان و ایجاد امنیت عمومی برای زندگی آرام مردم و توسعه یافتگی کشور جمهوری اسلامی ایران است.

و خلاصه این‌که:

ما ارتشیان و کامل تر بنویسم ما نظامیان نیروهای مسلح اعم از ارتشی و سپاهی و انتظامی و امنیتی و دفاعی ، با اقتدار و سرمایه انسانی قوی با بیش از ۲۰۰ هزار شهید و ۴۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده و نیروهای زبده و آماده و پای کار ، فضای امن و آرامی برای زندگی و رفاه و کسب و کار و توسعه یافتگی کشور در زیر سایه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ستون این خیمه جمهوری اسلامی ایران که وجود و تدابیر فرهیخته و فرزانه ولایت فقیه برای رسیدن به حکومت الله بدست صالحان است ایجاد و آماده کرده ایم .

حالا نوبت خاص و عام مردم است که در این فضای امن باذن الله و به عون الله و با توکل بر خداوند منان و با اقتدا و تاسی به آیه شریفه لیس للانسان الا ماسعی ملت بزرگ ایران با اخلاق و ایمان و کار و تلاش ایران را به جایگاه واقعی اش برسانند . ان شاءالله

ما هم مثل چهل سال گذشته و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب در خدمت همه مردم خوب و با صفای ایران هستیم .

برای شروع حرکتی پرخیر و برکت فقط به این دو نیاز داریم . بسم الله برای شروع و یا علی برای ادامه تداوم. پس همه با هم برای سرفرازی و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران.

* امیر بازنشسته خلبان آزاده و جانباز

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید