<br/>آب ریزش بینی می تواند یکی از نشانه های سرماخوردگی و یا بروز حساسیت باشد.<br/>گفتنی است بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که علت اصلی آبریزش بینی افزایش رطوبت مغز و سینوس‌ها می باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت مصرف آنتی هیستامین و پیشگیری از آب ریزش بینی درست نیست بلکه در مقابل باید علت اصلی آب ریزش را درمان کرد.

بدیهی است در طب سنتی برای درمان سینوزیت چهار روش درمانی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می­پردازیم.

آنچه مسلم است ابتدایی ترین روش درمان آب ریزش بینی استفاده از دارچین و یا زنجبیل در غذا است  چرا که این گیاهان گرم و خشک هستند بنابراین می توانند رطوبت بدن را کم کنند.

یکی دیگر از روش های درمان آب ریزش بینی استفاده از روغن‌های موضعی گرم کننده مانند روغن بادام تلخ و یا روغن نعناع فلفلی است.

لازم به ذکر است که برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید این روغن‌ها را بر روی سینوس‌ها مالید تا سینوس گرم شود به عبارت ساده تر این روش مانند بستن پیشانی با شالی گرم عمل می‌کند.

استفاده از روغن‌های داخل بینی نیز می تواند در زمره دیگر روش های درمان آب ریزش بینی قرا بگیرد که البته استفاده از روغن گل بنفشه و روغن سیاه ‌دانه برای درمان این عارضه بسیار مفید است.

یکی دیگر از روش های درمان آب ریزش بینی استفاده از بخور اکالیپتوس و آویشن است چرا که با این کارسینوس ها گرم می شوند و عفونت نیز خارج شود.

در پایان باید خاطر نشان کرد که پیشگیری از آب ریزش بینی بدون آنکه علت آن را درمان کرده باشید می تواند باعث کاهش حافظه و همچنین شدیدتر شدن سینوزیت ‌شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید