۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 12981114

قیچی به مرور زمان و بعد از استفاده های مکرر کُند می شود به گونه ای که  ممکن است کارایی اولیه خود را از دست بدهد.

گفتنی است می توان به راحتی و در منزل اقدام به تیز کردن قیچی کرد که در ادامه به روش های مختلف تیز کردن قیچی می پردازیم.

به طور حتم یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای تیز کردن قیچی استفاده از فویل آلومینیومی می باشد.

لازم به ذکر است برای استفاده از این روش باید یک تکه فویل را به اندازه طول قیچی برش داد وبعد آن را چند تا می زنیم به گونه ای که سطح فویل به طور کامل صاف باشد.

در مرحله بعد باید قیچی را برداشته و از انتهایی ترین نقطه شروع به قیچی کردن فویل کنید. هر بار که فویل را قیچی کردید لبه ها را بررسی کنید اگر تیز نشده بود دوباره این کار را انجام دهید.

یکی دیگر از روش های تیز کردن قیچی استفاده ازکاغذ سنباده می باشد برای این کار باید یک تکه از کاغذ سنباده را برداشته و بعد آن را چند تا می زنیم و بعد کاغذ را چندین بار قیچی می زنیم تا لبه های قیچی به طور کامل تیز و یک دست شود.

استفاده از سنگ چاقو تیز کن نیز می تواند در تیز کردن قیچی بسیار موثر باشد برای این کار باید در ابتدا پیچ اتصال قیچی را باز کرد وبعد سنگ را بر روی یک حوله قرار داد و بر روی یک قسمت آن که می خواهید برای تیز کردن لبه ها استفاده کنید، مقداری آب یا روغن بپاشید.

در مرحله بعد باید لبه قیچی را بر روی سنگ با یک زاویه کم و مناسب قرار داد وبعد لبه را بر روی سنگ به طرف خود کشید.

یکی دیگر از روش های تیز کردن قیچی استفاده از پیچ گوشتی می باشد برای این کار باید از یک پیچ گوشتی سالم و بدون زدگی استفاده کرد.

بدیهی است برای استفاده از این روش باید با یک دست پیچ گوشتی را نگه داشت و با دست دیگر قیچی را باز کرد و بعد قسمت میانی پیچ گوشتی را در انتهای دو لبه قیچی قرار داد سپس با کمی فشار قیچی را بست تا لبه ها بر روی بدنه پیچ گوشتی تا نوک قیچی حرکت کنند.

استفاده از شیشه مربا نیز می تواند در تیز کردن قیچی بسیار موثر باشد برای این کار باید از شیشه های استفاده کرد که قطر زیادی نداشته باشند سپس لبه های قیچی را به طور کامل باز می کنیم و بر روی شیشه قرار می دهیم و لبه های قیچی را چندین بار بر لبه شیشه مربا می کشیم تا قیچی تیز شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید