۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 12688944

 کاهش جمعیت ژاپن برای هشتمین سال متوالی با کاهش مواجه بوده است و سال گذشته نیز در حدود 263 هزار نفر کاهش داشته است که از سال 1950 بیشترین میزان کاهش جمعیت این کشور بوده است.

به گزارش سلام نو،تعداد افرادی با میانگین سنی 70 سال یا بالاتر، از سال گذشته تا کنون با افزایش 980 هزار نفری مواجه بوده است که این آمار 20.7 درصد از جمعیت کل ژاپن را تشکیل می دهد.

گروه سنی مناسب برای کار بین 15 تا 64 سال تعریف شده است که سال جاری میلادی تا حدود 510 هزار نفر از کل جمعیت این کشور که صد و بیشت و شش میلیون و 443 هزار نفر است، کاهش یافته است.

آخرین باری که ژاپن با چنین کاهش جمعیتی مواجه شد، سال 1950 بود، زمانی که دولت ژاپن برای آبادانی و بازسازی های پس از جنگ جهانی دوم تلاش می کرد.

به نوشته این روزنامه، کاهش جمعیت جوان ژاپن، دولت این کشور را مجبور به معرفی سیستم ویزای جدید برای حضور کارگران خارجی بیشتر در این کشور کرده است. گزارش ها حاکی از این است که هجوم مهاجران خارجی کمکی به کاهش سریع جمعیت بوده است؛ جمعیت مهاجران ژاپن با افزایش پی در پی طی شش سال متوالی به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.

انتظار می رود ژاپن که دارای سیاست مهاجرت بسیار دقیق است، حدود 345 هزار کارگر خارجی تحت برنامه ویزای جدید بپذیرد.

آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان های آمارگیری این کشور از سرعت افزایش جمعیت کهنسال این کشور خبر می دهد. موسسه ملی تحقیقات جمعیت و امنیت اجتماعی پیش بینی کرده است که جمعیت ژاپن در سال 2053 به کمتر از 100 میلیون نفر برسد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید