همزمان با آغاز عملیات بهاری «الفتح» حملات طالبان به گروه تروریستی داعش در شرق این کشور نیز افزایش یافته است.

به گزارش سلام نو، منابع خبری تصریح کردند که همزمان با آغاز عملیات بهاری «الفتح» حملات طالبان به گروه تروریستی داعش در شرق این کشور نیز افزایش یافته است.

طالبان به مواضع گروه تروریستی داعش در شهرستان‌های «وته‌پور» و «چپه‌دره» در ولایت کنر حمله کرده و درگیری‌ها بین دو طرف هنوز هم جریان دارد.

مقامات محلی در کنر تصریح کردند که در این درگیری‌ها طالبان مواضع گروه تروریستی داعش را در شهرستان وته‌پور تخریب کردند.

«عبدالودود» مقام محلی این شهرستان به «رادیوآزادی» گفت: درگیری‌ها بین دو طرف در مناطق «کنار»، «کمبیر»، «دیوز»، «سانگار» و «قرو» به شدت جریان دارد.

وی افزود: صدها خانواده به دلیل این درگیری‌ها مجبور به ترک این مناطق شدند.

اوایل ماه جاری نیز بر اثر حملات گسترده طالبان به مواضع گروه تروریستی داعش در شهرستان «چپه‌دره» نیز منجر به کشته شدن ده‌ها جنگجوی داعشی در شرق این کشور شد.

گروه تروریستی داعش پس از شکست در ننگرهار تلاش می‌کند تا فعالیت‌های خود را به سایر ولایت‌های شرقی افغانستان گسترش دهد که با ممانعت طالبان روبرو شده است.

گروه تروریستی داعش پس از فرار مردم بر اثر تشدید حملات راکتی ارتش پاکستان به شهرستان‌های مرزی ولایت کنر، در شهرستان‌های دور دست این ولایت مستقر شدند.

پیش از این نیز طالبان در عملیات گسترده گروه تروریستی داعش را از ولایت های شمال افغانستان پاکسازی کرده بود اما عملیات طالبان در شرق افغانستان به دلیل حملات هوایی آمریکا متوقف شده بود./تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید