شاید برای برخی از افراد این موضوع تعجب برانگیز باشد که دکوراسیون منزل می تواند تا حد زیادی نقش اساسی در کیفیت زندگی افراد ایفا کند و تأثیر بسزایی روی جسم و روح افراد بگذارد.

دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر فردی است که می تواند تسکین یا تشدید کننده بیماری افراد باشد زیرا نظافت و تغییر دکوراسیون علاوه بر بُعد زیبایی بر بُعد سلامتی روح‌ و جسم افراد هم تأثیرگذار هستند.

آسم چیست؟

آسم یکی از بیماری های مزمن است که وقتی فرد به این بیماری مبتلا می شود راه های تنفسی اش ملتهب شده و در صورت تماس پیدا کردن با مواد خاصی به سرعت اختلالی در تنفس او ایجاد می شود و در نتیجه با سختی تنفس روبرو می شود.

برای جلوگیری کردن از حملات آسم و آلرژی در برابر عوامل و موادی که حساسیت زا هستند و افراد به طور مداوم در منزل با آن ها روبرو هستند راه های بسیار ساده ای وجود دارند.

در این مطلب به یکی از موارد اشاره می کنیم.

جارو زدن منزل

افرادی که دارای آلرژی هستند باید حداقل هفته ای دو الی سه بار با استفاده از جاروبرقی به تمیز کردن فرش و مبل مان خانه خود بپردازند که بهتر است قدرت جاروبرقی بالای ۱۴۰۰وات باشد و این کار به آرامی انجام شود.

جاروبرقی باید یک کیسه دولایه ای کاغذی قابل تعویض کردن داشته باشد که از وجود گرد و غبار زیاد جلوگیری کند.

در قسمت خروجی هوای جاروبرقی باید یک فیلتر مناسب و استانداردی قرار گرفته باشد تا باعث تصفیه ذرات ریز گرد و غبار شود.

افرادی که به هر دلیلی نمی توانند از جاروبرقی استفاده کنند باید هنگام جارو زدن ماسک بزنند و درب و پنجره ها را باز کنند.

افراد با استفاده از یک پارچه نخی که نمدار است یا آغشته به پارافین می باشد به گردگیری اشیاء چوبی بپردازند.

«غبار روبی» کردن برخی از لوازم برقی مثل تلویزیون به دلیل دارا بودن سیستم خاص آن ها، تا چند ساعت پس از این که خاموش شوند هم دارای جریان الکتریسیته می باشند و باید صبح ها به تمیز کردن آن ها بپردازند زیرا در طول شبانه روز خاموش بوده و پس از کشیدن آن ها از پریز براحتی می توانند با یک پارچه نمدار این کار را انجام دهند و حتما از یک جهت این کار را انجام دهند تا باعث پخش شدن و معلق شدن گرد و غبارها در هوا نشود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید