فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در پیامی توصیه هایی را برای هموطنان جهت بهتر برگزار کردن مراسم روز طبیعت داشت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در پیامی از مردم خواست که در ایام نوروز برای حفظ محیط زیست نکاتی را رعایت کنند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، به مناسبت حلول سال نو در پیام تبریکی گفت: ضمن تبریک به هم‌وطنان گرامی به مناسبت حلول سال نو، از عموم مردم شریف ایران که در ایام نوروز قصد عزیمت به نقاط مختلف کشور و حضور در عرصه‌های طبیعی را دارند، خواهشمندیم موارد زیر را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: پسماندها و تولید زباله علاوه بر اینکه باعث به خطر انداختن محیط زیست می‌شود، در برخی از موارد جرم هم تلقی شده و برخورد قانونی با آن خواهد شد. زمانی که زباله‌ای از اتومبیل به بیرون پرتاب می‌شود، علاوه بر اینکه جرم تلقی شده و پلیس راهور با آن به شدت برخورد می‌کند، همچنین باعث بروز حادثه در جاده می‌شود.

سرهنگ محبت‌خانی با بیان اینکه در سال ۹۷ دلیل بسیاری از آتش سوزی‌ها در مناطق چهارگانه "فیلتر سیگار "بوده است، از مردم خواست که از انداختن فیلتر سیگار خودداری کنند.

وی درباره آتش سوزی‌ها در این ایام نیز هشدار داد و بیان کرد: از مردم تقاضا می‌شود اگر در هر قسمتی از مناطق چهارگانه آتش روشن کردند، قبل از ترک آن محل، حتماً از خاموش شدن آتش مطمئن بشوند تا مانند سال گذشته شاهد آتش سوزی نباشم (بیشترین آتش سوزی در سال گذشته مربوط به استان های شمالی کشور بوده است).

فرمانده یگان حفاظت رها نکردن زباله ها را در محیط مهم دانست و گفت: مردم حتماً در مناطق چهارگانه کیسه‌های زباله با خود داشته باشند و هرگز زباله‌های خود را در محیط رها نکنند.

محبت‌خانی اظهار داشت: برنامه روز طبیعت، برنامه‌ای جذاب است و جشن زیبای آشتی با طبیعت باید جشنی باشد که ما واقعاً با طبیعت آشتی کنیم، پس با رها سازی ماهی‌های قرمز در هر جا، محیط زیست را آلوده نکنیم و در محل‌های از پیش تعیین شده توسط شهرداری آنها را رها کنید و سبزه‌ها را هم در جاده‌ها و روی اتومبیل‌ها نگذاریم زیرا باعث از بین رفتن محیط زیست می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: با نخریدن لاک پشت، مار آبی و سمندر لرستانی در حفاظت از محیط زیست کوشا باشیم و اگر مردم در بازار خریدند در صورت مشاهده حتماً با شماره تماس ۱۵۴۰ در سراسر کشور با ما تماس بگیرند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید