سازمان آتش نشانی برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در روز طبیعت یا همان سیزده به در هشدارهایی داده که خواندنش خالی از لطف نیست. 

به گزارش سلام نو، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هشدارهایی را برای برگزاری ایمن‌ترِ مراسم سیزده بدر ارائه کرد.

محمود قدیری در این باره اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همواره توصیه می‌کند که شهروندان از افروختن آتش در محل‌هایی مثل پارک، باغ و… خودداری و از محل‌های مخصوصی که می‌توان در آن‌ها غذا طبخ کرد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از قرار دادن کپسول گاز یک کیلویی یا پیک نیکی و گالن‌های حاوی مواد سریع‌الاشتعال مثل بنزین و نفت در صندوق عقب خودرو پرهیز کنند، گفت: قرار دادن این وسایل در صندوق عقب خودروها موجب انفجار آن‌ها هنگام تصادفات می‌شود و صدمات جبران ناپذیری را در پی دارد.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: هنگامی که برای صرف غذا یا گذراندن یک روز تعطیل به طبیعت می‌روید ته سیگار روشن، چوب نیمه سوخته و زغال‌های نیمه سوخته را در طبیعت رها نکنید و زغال‌ها و چوب‌های نیمه سوخته را زیر خاک دفن کنید. همچنین از روشن کردن آتش زیر دکل‌ها و سیم‌های برق خودداری کنید زیرا این کار می‌تواند حادثه جبران ناپذیری را ایجاد کند.

قدیری افزود: در صورت برپا کردن چادرها در مناطق تفریحی و پارک‌های جنگلی، محل استقرار باید در محلی در نظر گرفته شود که دورتر از محل طبخ غذا باشد تا در صورت وقوع آتش‌سوزی محل استقرار شما از آتش‌سوزی در امان بماند. همچنین محل طبخ غذا را طوری در نظر بگیرید که کودکان به آن محل دسترسی نداشته باشند.

قدیری همچنین گفت: شهروندان باید شعاع پنج متری خود را از شاخه و برگ‌ها پاکسازی کنند چرا که ممکن است شاخه و برگ‌ها در اثر کوچک‌ترین حرارت و جرقه‌ای دچار آتش‌سوزی شوند.

وی در پایان نیز گفت: برخی از شهروندان روز طبیعت را در کناره رودخانه‌ها می‌روند، این افراد باید دقت داشته باشند تا از جریان شدید آب فاصله گرفته و نظارت بیشتری بر کودکان داشته باشند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید