هادی غفاری در خصوص شرایط سیاسی کشور مشکلات ساختاری، عدم اصلاح قانون اساسی و نظارت استصوابی شورای نگهبان را زمینه های مشکل ساز این روزهای کشور دانست.

به گزارش سلام نو یک فعال سیاسی معتقد است راه‌ پاسخگویی به اعتراضات مردم و حل معضلات کشور، اصلاح ساختار و برچیده شدن نظارت استصوابی است.

هادی غفاری در تحلیل خود از حوادث سیاسی سال پیش‌رو اظهار کرد: من به‌عنوان فردی که در حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامی حضور داشتم و به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستم بر این باورم که مشکلات ما ساختاری است و باید به دنبال راه‌حل از طریق اصلاح ساختارها برآییم. مشکل ما در بحث قانون اساسی جدی است و نیازمند آن هستیم که در قانون اساسی بعد از ۴۰ سال تجدیدنظر اساسی داشته باشیم. نمی‌توان به افرادی اختیارات تام داد، اما پاسخگو نباشند. همه باید در برابر مردم پاسخگو باشند. اکنون در دنیا، قدرت تقسیم شده است و هر کس در حیطه اختیارات خود باید پاسخگوی مردم باشد. ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم تا مشکلات و معضلات کشور حل شود.

این نماینده دوره‌های اول، دوم و سوم مجلس شورای اسلامی نسبت به نظارت استصوابی شورای نگهبان انتقاد کرد و گفت: سالیان سال است که شورای نگهبان به بهانه نظارت استصوابی بسیاری از نیروهای باتجربه، خدوم و متخصص را از شرکت در انتخابات محروم کرده است. همین باعث شده است مجالس ما مجالس قدرتمندی نباشد.

غفاری تصریح کرد: اگر مقایسه‌ای بین دوره‌های مختلف مجلس داشته باشیم قطعاً درمی‌یابیم مجلس اول به دلیل عدم وجود نظارت استصوابی شورای نگهبان، قوی‌ترین مجلس بوده است. حتی مجلس ششم به‌اندازه مجلس اول قدرت نداشت. قوانین و مقرراتی که در مجلس اول تدوین شد، بسیار مترقی بود. اما مجلس امروز ما از نیروهای قوی خالی است. بسیاری از افراد و چهره‌های متعهد و متخصص به دلیل نظارت استصوابی خانه‌نشین شده‌اند. اگر می‌خواهیم مشکلات کشور حل شود و مردم راضی شوند، باید دست به اصلاح قانون اساسی بزنیم. چاره‌ای جز اصلاح قانون اساسی وجود ندارد./ایرنا پلاس

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید