تاریخ سینما فیلم پر فروش و صف بلند سینما به خودش کم ندیده است، از بر باد رفته و اسکارلت اُهارا تا ارباب حلقه‌ها و گاندالف ده‌ها فیلم بودند که با فروش‌های خیره کننده خود جان تازه‌ای به سینما دادند و از رکود این صنعت جلوگیری کردند. در ادامه نگاهی داریم به 5 فیلم پرفروش تاریخ سینما که در ذهن تماشاگران نیز ماندگار شده است.

۱. آواتار

در سال ۱۹۹۵ کامرون فیلم‌نامه آواتار را به اتمام رساند. این فیلم چندین سال در دست ساخت بوده‌است و در لس آنجلس، نیوزیلند و خلیج مکزیک فیلمبرداری شده‌است.

در داستان فیلم، زمینی‌ها به منظور تصرف منابع سرشار پندورا (سیاره ناوی‌ها)، و برای به دست آوردن هرچه بیشتر سنگ آنابتانیوم برای اشغال نظامی سیاره پندورا آماده می‌شوند که منجر به نابودی خانه و کاشانه ناوی‌ها و محیط زیستشان خواهد گشت. و این موضوع احتمال انقراض ناوی‌ها به دست بشر را خیلی زیاد کرده است.

آواتار با فروش ۲٬۷۸۱٬۵۰۵٬۸۴۷ دلار توانست به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما جهان بدل شود.

۲. تایتانیک

ماجرای عاشقانه دو جوان در کشتی تایتانیک که با یک پایان دراماتیک همراه است. این فیلم نیز از ساخته‌های جیمز کامرون است و علاوه بر پرفروش بودن توانست سکوی پرتاب لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت باشد.

این فیلم که با هزینه 200 میلیون دلاری ساخته شد در نهایت با ۲٫۲ میلیارد فروش، تا سال ۲۰۰۹ که آواتار آمد، لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را داشت.

۳. جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد

جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) اپیزود هفتم از مجموعه فیلم‌های فانتزی و علمی تخیلی جنگ ستارگان است که پس از چندین سال فصل جدیدی را دنیای جنگ ستارگان رقم زد. کارگردان این فیلم جفری جیکوب آبرامز (Jeffrey Jacob Abrams)  یا همان جی.جی. آبرامز مشهور است که سریال مشهور لاست را تهیه کرده بود. این فیلم با فروش ۲٫۰۷ میلیارد دلاری در ردهٔ سوم پرفروش ترین فیلم های جهان قرار دارد.

۴. انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) در ژانرهای فانتزی و علمی-تخیلی، محصول سال ۲۰۱۸ شرکت مارول (Marvel) است. برادران روسو (Russo) کارگردانی این فیلم پُر از ابرقهرمان را برعهده داشته‌اند.

آخرین فیلم مجموعه انتقام جویان با اقبال حیرت انگیز مخاطبان سینما در جهان رو به رو شد و در سرتاسر جهان توانست به فروش 2 میلیارد دلاری برسد .این فیلم تا اینجا توانسته رتبه 23 جدول 250 فیلم برتر IMDB را از آن خود کند. داستان این فیلم که از حضور تعداد زیادی بازیگران سرشناس از جمله رابرت داونی جونیور، اسکارلت یوهانسون ، کریس همورث ، بندیکت کامبربچ و... بهره می برد با پیدا کردن سنگ قدرت توسط تانوس از سیاره زاندار آغاز می شود او جلوی سفینه آزگارد را می گیرد و اتفاقات بدی رخ می دهد وقتی خبر به انتقام جویان می رسد آنها با دوستان خود متحد می شوند و میخواهند با جانفشانی جلوی او را بگیرند تا نتواند دنیا را به پایان برساند

۵. دنیای ژوراسیک

فیلم دنیای ژوراسیک بازسازی فیلم کلاسیک پارک ژوراسیک محصول سال ۱۹۹۳ است و پای خیلی از طرفداران این فیلم را به یاد آن فیلم قدیمی به سینماهای سرتاسر دنیا کشاند. این فیلم با فروش ۱٫۷ میلیارد دلاری در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید