۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 10861305

درد دندان از وحشتناک ترین دردهای ممکن است. حتما برایتان پیش آمده که در هنگام درد دندان به این در و آن در زده اید تا اندکی درد خود را تسکین دهید. در این بین توصیه های زیادی وجود دارد که دانستنش خالی از لطف نیست

به گزارش سلام نو، بهترین حالت این است که پس از آغاز درد دندان سریعا به دندانپزشکی بروید. با این حال گاهی اوقات به دلایل مختلفی ممکن است شرایط برای رفتن به دندانپزشکی مناسب نباشد. در این شرایط یا باید قرص مسکن بخورید یا از راه های دیگری استفاده کنید. هرچند شاید بهتر باشد پیش از همه اینها مسواک، فلوراید و روی هم رفته بهداشت دهان و دندان خود را جدی بگیرید تا به این درد مبتلا نشوید.

البته باید این را بدانیم که هیچکدام از درمان های خانگی به طور مطلق جواب نمی دهد و اگر هم در تسکین درد موفق ظاهر شود راه حل قطعی نخواهند بود. بدون شک مراجعه به دندان‌پزشک و درمانِ دلیل اصلی درد، بهترین راه مقابله با درد دندان است.

در ادامه لیستی از راه های آرام کردن درد دندان آمده است:

فلفل قرمز و زنجبیل: هر دوی این مواد خوراکی قابلیت تسکین دارند. اگر این مواد را  با هم ترکیب کنید  و مقدار کافی آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر در بیاید. با قرار دادن روی پنبه و سپس در محل درد شاهد تسکین درد دندان خواهید بود. فقط باید مراقب باشید این خمیر روی لثه و زبانتان نیاید.

آب نمک: سنتی ترین و دم دست ترین راهکار برای تسکین درد دندان آب نمک است. اگرچه باید یادتان نرود که آب نمک توان معجزه ندارد.

چای نعناع: جدا از طعم خوب چای نعناع خاصیت آرامش بخشیدن این ماده خوراکی در نوع خود جالب توجه است. خاصیت بی حس کنندگی و کاهش التهاب در چای نعناع به کاهش درد دندان کمک می کند.

یخ: یخ هم مثل آب نمک همیشه به درد آرام کردن خیلی از دردها از جمله دندان می خورد. اگر یک تکه یخ کوچک را در پلاستیک و سپس داخل پارچه‌ای نازک قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید متوجه تسکین درد خواهید شد.

وانیل: یکی از جذاب ترین راهکارهای درمان درد دندان عصاره وانیل است. دو یا سه قطره وانیل را بر روی گوش پاک کن بریزید و به صورت مستقیم بر روی محل آسیب دیده قرار دهید. اگرچه وانیل عفونت دندان را از بین نمی‌برد، ولی باعث می شود تا درد ناگهانی دندانتان را کنترل کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید