حتما شما هم وقتی عید می‌رسد به فکر این می‌افتید که چطور لاغر بمانید؟ چطور هم به مهمانی بروید، هم بخورید و هم مدام نگویید که رژیم هستید!

سلام نو پلاس +: وقتی عید می‌رسد عدم تحرک کافی در کنار پرخوری‌های حاصل از دید و بازدیدهای باعث می‌شود تا با یک اضافه وزن یک تا دو کیلوگرمی مواجه شوید که به سادگی آمدنش قصد رفتن ندارد. ما در ادامه 5 راهکار موثر برای جلوگیری از افزایش وزن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1- در خانه خود کم بخورید و به جای آجیل فیبر مصرف کنید!

شما با خودتان که تعارف ندارید لطفا تا جایی که ممکن است از ناخنک زدن به خوراکی‌ عید منزل خود خودداری کنید و برای میان وعده به دنبال فیبر بروید. خوردن میان وعده‌های فیبرداری مانند سبزیجات یا بنشن کمک‌تان می‌کند مدت طولانی‌تری سیر بمانید. در انتخاب میان وعده‌ها عاقلانه و مبتکرانه عمل کنید تا به شما خوش بگذرد.

2-آرد سبوس دار استفاده کنید

کربوهیدرات‌های ساده معمولا از آرد سفید هستند، مانند نان سفید و قند‌های تصفیه شده. این غذا‌ها انرژی تولید می‌کنند، اما معمولا از نظر مواد مغذی کمبود‌هایی دارند. هر چند بعضی از کربوهیدرات‌های ساده ممکن است برای ما مفید باشند (مثلا کربوهیدرات‌های ساده‌ی موجود در میوه‌ها و لبنیات کم چرب)، اکا به طور کلی بدن کربوهیدرات‌های ساده را فورا تجزیه می‌کند و موجب افزایش قند خون می‌شود. برای بهبود رژیم غذایی خود به سمت آد سبوس دار بروید، هم خوش مزه‌تر است، هم مفیدتر!

3- حواستان را پرت کنید!

توصیه‌ی بسیار خوبی که برای جلوگیری از افزایش وزن در هر زمانی مفید فایده است این است که در مورد اشتهای‌تان هوشمندانه عمل کنید. به جای اینکه کاملا آن را نادیده بگیرد سعی کنید آن را میان وعده‌های کوچک ولی پر تعدادتر رام کنید و بعد هم با مشغول کردن خودتان جلوی میل بی حد و حصر خوردن را بگیرید. مثلا با دوستانی که مدتهاست آن‌ها را ندیده‌اید قرار بگذارید و از تعطیلات برای بیشتر با هم بودن استفاده کنید، فیلم‌های مورد علاقه‌تان را که قبلا فرصت تماشای آن‌ها را پیدا نکرده‌اید ببینید.

4- بخوابید و استرس نداشته باشید

ایام تعطیلات پُر از مشغله‌های استرس برانگیز است، آماده شدن برای مهمانی رفتن، مهمانی دادن، سفر رفتن و ...، استرس‌های زیادی به ما وارد کرده و اشتها را افزایش می‌دهند، مخصوصا میل به کربوهیدرات‌های شیرین. اگر دورهمی‌ها و مهمانی‌ها باعث می‌شوند هیجان زده شوید و استرس بگیرید، حتما پیش از آن تکنیک‌های کاهش استرس را یاد بگیرید تا هر وقت لازم شد از آن‌ها استفاده کنید.

از سوی دیگر هر چند خوب است که عادت صبح زود از خواب بیدار شدن‌تان را طی تعطیلات نیز حفظ کنید، اما همانطور که کمبود خواب می‌تواند تغییراتی در اشتها ایجاد کرده و باعث پُرخوری شود، خواب کافی هم می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. عادت‌های خواب‌تان را اصلاح کنید؛ دو ساعت قبل از خواب از اسکرین‌ها دور باشید و شب‌ها غذای پُرچرب نخورید.

اگر استرس شما با کم خوابی ترکیب شود افزایش وزن شما به طور قطع حتمی و گریز ناپذیر خواهد بود و نمی‌توانید برای آن راه حل پیدا کنید.

5- نکات ریز را رعایت کنید

نکات ریز را رعایت کنید. هر چند تعطیلات وقت استراحت است ولی حتما روزی 10 دقیقه نرمش کنید. از سوی دیگر تلاش کنید خیلی محترمانه به میزبانان خود نه بگویید! قرار نیست تمام خوراکی‌ها و تنقلاتی که به شما تعارف می‌کنند را بخورید!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید