یکی از ناراحت کننده ترین بیماری هایی که می توان به آن دچار شد بیماری قند است. در صورت ابتلا به دیابت باید با شکلات های جذاب و بستنی های خوشمزه خداحافظی کرد. با این حال داشتن برنامه غذایی مناسب می تواند مبتلا شدن به این بیماری را به حداقل برساند.

به گزارش سلام نو،  قند خون در واقع اندازه گلوکز موجود در خون هر انسانی است . باید هر شخصی مقدار نرمال و طبیعی قند خون خود را بداند. مقدار قند خون در همه شرایط یکسان نیست و این مقدار قبل و بعد از غذا با یکدیگر متفاوت است. در ادامه لیستی از انتخاب‌های مناسب برای افرادی که درگیری قند خون هستند آمده است:

اسفناج: پر از منیزیم و از بهترین ها برای کنترل قند خون است. هر فنجان از این برگ سبز پخته شده ۲۱ واحد کالری دارد و پیشنهاد می شود به صورت خام یا تفت داده با روغن زیتون یا پخته یا مخلوط با دیگر سبزیجات مصرف کنید.

زردچوبه: خوردن برخی مواد خوراکی می تواند به کاهش قند خون کمک کند. یکی از آنها زردچوبه است که هم به سلامت پانکراس کمک می کند و هم از تبدیل پیش‌دیابت به دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند. بررسی ها نشان از آن دارد که زردچوبه به مقدار کافی نقش مهمی در کنترل قند خون دارد.

دارچین: یک بررسی در سال 2011 از مطالعات متعددی نشان داد هکه هر دو دارچین کامل و عصاره دارچین سبب کاهش قند خون ناشتا می شود. شاید برایتان عجیب باشد اما هنگام صبحانه می توانید همراه با کره و عسل مقداری دارچین بخورید تا خیالتان از بابت کنترل قند خون راحت باشد.

بادام: بادام هم همچون اسفناج سرشار از منیزیم است و بدن شخص را یاری می کند تا انسولین خود را به طور موثرتری مصرف نماید. نه تنها بادام بلکه آجیل‌هایی مانند آن سرشار از اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای اشباع نشده، پروتئین و فیبر بالا هستند که یکی از بهترین میان وعده ها برای کنترل قند خون به شمار می رود.

شنبلیله: شنبلیله ادویه که  بیشتر اوقات از برگ و دانه آن در مواد غذایی جنوب آسیا استفاده می شود و همچون یک مکمل برای مادران پرستار و در طیف گسترده ای از داروهای گیاهی استفاده می شود. فیبر موجود در دانه شنبلیله در کم کردن سرعت هضم کربوهیدرات ها موثر است این ممکن است اثر آن بر قند خون را توضیح دهد همچنین سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید