همان گونه که می دانیم  امروزه شامپوهای بسیاری در بازار وجود دارد که به دلیل شیمیایی بودن می تواند باعث ریزش مو و یا آسیب دیدن به مو شود.

گفتنی است افراد متناسب با جنس موی خود اقدام به انتخاب شامپوی مناسب می کنند که این کار علی رغم تحمیل هزینه های به نسبت بالا می تواند سلامت مو را نیز به مخاطره بیاندازد؛ از این رو برخی از متخصصان طب سنتی بر این باور هستند که برای تضمین سلامت مو می توان از مواد طبیعی استفاده کرد که علی رغم تمیزی می تواند سلامت مو را نیز به ارمغان بیاورد.

بدیهی است برای شست و شوی موهای چرب می توان از مخلوط جوش شیرین و سرکه استفاده کرد چرا که این دو ماده تاثیر بسزایی در از بین برده چربی موی سر دارند از این رو توصیه می شود افرادی که دارای موهای چرب هستند از این ترکیب برای شست و شوی موهای خود استفاده کنند.

یکی دیگر از روش های شست و شوی استفاده از محلول جوش شیرین و آب می باشد برای ترکیب این محلول باید جوش شیرین را با آب با نسبت 1 به 3 ترکیب کنید. برای موهای تا سر شانه 2 تا 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین کافی است.

لازم به ذکر است که متناسب با حجم و بلندی مو مقدار جوش شیرین و آب را کم یا زیاد می شود.

شستشوی مو‌ با سرکه نیز می تواند یکی دیگر از روش های طبیعی تمیز کردن موها باشد برای این کار باید مقداری سرکه سیب یا سرکه سفید  را با آب به نسبت 1 به 4  ترکیب کرد.

باید در نظر داشت که برای کاهش بوی سرکه می‌توان از عصاره اسطخودوس، نعنا و یا روغن رزماری نیز در این ترکیب استفاده کرد.

باید از ورود این محلول به چشم خودداری شود چرا که احتمال سوزش و با حساسیت در چشم نیز وجود دارد از این رو باید سر را کج کرده و ترکیب گفته شده را به مو‌ها بمالید. بعد از چند ثانیه موها را با آب سرد آبکشی نمود.

پر واضح است عدم استفاده از شامپو‌های معمولی در ابتدا شاید کمی سخت و یا غیر ممکن به نظر برسد اما در صورت استفاده از یکی از این روش ها می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد ایجاد براقی و حجیم شدن موهای خود باشید.

در خاتمه باید یادآور شد که برای براق شدن موها و همچنین کاهش چربی مو باید به هنگام آبکشی مو از آب سرد استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید