• ۳ تا از زیباترین خانه‌های تاریخی تهران

    ۳ تا از زیباترین خانه‌های تاریخی تهران

    تهران در دوره‌هایی از تاریخ زیباترین خانه‌ها را به خود دیده است، خانه‌هایی که بعدها محل فیلم‌برداری بعضی از فیلم‌های مشهور شده و در حال حاضر نیاز به مرمت دارند. با ما همراه باشید تا با روایت الهام رضائی، بیشتر راجع به تجربه بازدید ۳ تا از زیباترین خانه‌های تاریخی تهران بدانیم.

  • تفاوت بین هتل و هاستل

    تفاوت بین هتل و هاستل

    یکی از مهم‌ترین مواردی که هر مسافر و گردشگری در سفر به آن فکر می‌کند، اقامت است که نوع آن با توجه به سبک سفر انتخاب می‌شود. با ما همراه باشید تا با روایت نگاه بیشتر و دقیق‌تر راجع به «تفاوت بین هتل و هاستل» بدانیم.

  • مقایسه بالی و فیلیپین از نظر گردشگری

    مقایسه بالی و فیلیپین از نظر گردشگری

    با توجه به آب و هوای شرق آسیا در فصول پیش رو، بسیاری جزیره بالی در کشور اندونزی و کشور فیلیپین را برای سفری چند روزه و تفریح انتخاب می‌کنند. با ما همراه باشید تا با تجربه و به روایت مملیکا مقایسه‌ای از بالی و فیلیپین داشته باشیم.

  • ۵ جاذبه طبیعی در استان لرستان

    ۵ جاذبه طبیعی در استان لرستان

    مبین کروندی در سفری به استان لرستان، این سرزمین دیدنی‌های متنوع یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر داشته و طی این سفر ۵ جاذبه طبیعی هیجان‌انگیز رو تجربه می‌کنه. با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری و مهم این ۵ جاذبه رو به دست بیاریم.

  • تجربه‌ای عجیب در قبیله‌ای ماسایی، روایتی از سولماز اصل‌دینی

    تجربه‌ای عجیب در قبیله‌ای ماسایی، روایتی از سولماز اصل‌دینی

    سولماز اصل‌دینی در سفری به آفریقا، درون قبیله‌ای ماسایی در کنیا می‌ره و تجربه‌ای جالب از حضور در این قبیله و اتمسفر پیدا می‌کنه. با ما همراه باشید تا با روایت سولماز درباره نحوه زندگی عجیب این قبیله بیشتر بدونیم.

  • آبشارگردی در دل جنگل‌های هیرکانی استان مازندران، روایتی از سارا خوش‌نژاد

    آبشارگردی در دل جنگل‌های هیرکانی استان مازندران، روایتی از سارا خوش‌نژاد

    سارا خوش‌نژاد در سفری به استان مازندران زیبا و سبز، خودش رو به دل جنگلهای هیرکانی و آبشارهای زیبای این استان رسونده و به آبشار اوبن و بولا رفته. با ما همراه باشید تا با روایت سارا تمام نکات لازم رو برای این آبشارگردی‌ها بدونیم.

  • ۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین کروندی

    ۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین کروندی

    مبین کروندی؛ طبیعت‌گرد و آبشار گرده. اون ایرانگردی می‌کنه و از ماجراجویی و دره‌نوردی لذت می‌بره، از این رو به بسیاری از نقاط ایران سفر کرده و اطلاعات جالب توجهی از این سفرها و جاذبه‌های طبیعی در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کنه. مبین با رفتن به استان زیبای چهار محال و بختیاری از دو آبشار چشم‌نواز در این استان دیدن می‌کنه و خودش رو برای روزمره‌های زندگی شارژ می‌کنه. با ما همراه باشید تا با روایت مبین کروندی بیشتر و بهتر از «آبشار باغ رستم» و «آبشار لندی» بدونیم.

  • مکزیک‌گردی به روایت محمد نادری

    مکزیک‌گردی به روایت محمد نادری

    محمد نادری (ملقب به مملیکا)؛ جهانگرد، بلاگر و عاشق سفره. اون علاقه‌مند به عکاسی و ماجراجوییه و از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنه، در سفری به مکزیک یکی از عجایب هفتگانه دنیا رو می‌بینه. با ما همراه باشید تا با روایت مملیکا از جاذبه‌های مکزیک بدونیم.

  • لوور گردی به روایت مملیکا

    لوور گردی به روایت مملیکا

    روایت های زیادی از موزه لوور در اینترنت وجود دارد، اما این یک روایت دسته اول از گردشگری است که تجربه دسته اول خود از این موزه را با ما به اشتراک می‌گذارد.

  • جاذبه‌های حیات وحش و طبیعت آفریقا به روایت سولماز اصل دینی

    جاذبه‌های حیات وحش و طبیعت آفریقا به روایت سولماز اصل دینی

    سولماز اصل‌دینی؛ جهانگرد و دانش آموخته زبان و ادبیات فارسیه. اون نویسنده دوره دو جلدی کتاب «یک چمدان خاطره» هست و به روایت کردن داستان‌ها و ماجراهای سفرهاش به نقاط و مقاصد مختلف در ایران و جهان علاقه داره. سولماز در سفری ماجراجویانه به آفریقای جذاب و کشور کنیا می‌ره تا برای بار چندم در دل یک طبیعت بی‌نظیر شاهد حیات وحش و مناظر چشم‌نواز باشه، با ما همراه باشید تا با روایت این سولماز اصل‌دینی بیشتر و بهتر از کنیا و یکی از مشهورترین پارک‌های ملی دنیا بدونیم.

  • تجربه هیچهایک در ازبکستان، روایتی از صابر سفرمند

    تجربه هیچهایک در ازبکستان، روایتی از صابر سفرمند

    صابر سفرمند؛ ایرانگرد و جهانگرده. اون خودش رو به بهانه رهایی، دانشجوی دانشگاه سفر می‌دونه و به نوعی در پی هارمونی تعادل بین دایره‌های اجتماعی و زندگی در سفره. صابر از هیاهو و هر جنس شلوغی به دنبال معمولی بودنه از این رو به ساده‌ترین شکل سفر می‌کنه و عموما برای جابه‌جایی در سفرهاش هیچهایک می‌کنه. اون در سفر به شرق در آستانه ۳۳ سالگی هم‌زمان تجربه‌های ناراحت‌کننده‌ و جذابی رو پشت سر می‌گذاره، با ما همراه باشید تا از آخرین روزهای سفر صابر در ازبکستان بیشتر بدونیم.

  • روایت محمد نادری از سفر به کامبوج

    روایت محمد نادری از سفر به کامبوج

    محمد نادری ملقب به مملیکا؛ راهنمای سفر و جهانگرده. شهریوماه ۱۳۶۵ به دنیا اومده و در مقطع کارشناسی، مکانیک خونده. مملیکا چندین سال در صنعت نفت و گاز مشغول به کار بوده و در همین حوزه تدریس می‌کرده، اون از طریق یکی از همکارانش با سایت کوچسرفینگ آشنا می‌شه و به واسطه همین سایت بیشتر از قبل سفر می‌ره و برنامه گروهی طراحی و اجرا می‌کنه تا این که سفر براش پر رنگ می‌شه و به عنوان اولین الویتش در میاد و تصمیم می‌گیره تا از دنیای مهندسی خداحافظی کنه و بیشتر به سفر کردن و شناخت خودش و جهان بپردازه.

  • شهر، مفهومی عمیق تر از مقصد گردشگری

    شهر، مفهومی عمیق تر از مقصد گردشگری

    سولماز اصل‌دینی؛ عاشق سفره، اون دانش‌آموخته‌ی ادبیات فارسیه و کتاب یک چمدان خاطره رو در دو جلد به رشته تحریر در اورده. سولماز از سفر با هر وسیله‌ و امکاناتی لذت می‌بره و تجربه‌هاش رو خیلی لطیف و زیبا توصیف می‌کنه. اون به شهرها و کشورهای بسیاری سفر کرده و به تمامی در لحظات حضور داشته و داره، در سفری به کشور دیدنی ترکیه از تجربه قدم زدن و تماشا کردن در این دیار و شهرهاش می‌گه، همراه‌مون باشید تا روایت سولماز خوش قریحه رو از این کشور بدونیم.

  • خدای بهار نارنج های شیراز باز هم غوغا به پا کرد

    خدای بهار نارنج های شیراز باز هم غوغا به پا کرد

    اگر خدای اردیبهشت شیراز نبود کدام قصیده عطر جاودان به خود می گرفت که امروز طاقچه ی خانه مان را به بوی غزل حافظ مزین کنیم.

  • ناگفته‌هایی درباره ایدز و اچ آی وی

    ناگفته‌هایی درباره ایدز و اچ آی وی

    متاسفانه به دلیل بحران های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی موچود در جامعه و همچنین پاندمی کووید ۱۹ بیماری اچ آی وی مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته و به حاشیه رانده شده است که این به معنی کم شدن و توقف شیوع بیماری نیست و اتفاقا اچ آی وی به مانند آتش زیر خاکستر از این غفلت استفاده کرده و باعث بروز بحران ها و مشکلات بسیار بیشتری می شود .

  • دریغا اخلاق، دریغا اجتهاد

    دریغا اخلاق، دریغا اجتهاد

    مساله از ابعاد مختلف قابل بررسی است، از قبیل بعد جامعه شناسی، علل و ریشه‌های نهادینه شدن خشونت علیه زنان، وضعیت حقوق خانواده عموماً و در جوامع قبیله‌ای خصوصاً وبسیاری مسائل دیگر ولی نگارنده این سطور برآنست که دراین یادداشت کوتاه تنها درزمینه آشنایی و تخصص خویش بنگارد و مابقی را به دیگران وانهد.

  • چرا روزگار صنعت خودروی ما این‌قدر غصه‌آور است؟

    یادداشت/ سیدجمال هادیان‌طبائی‌زواره؛

    چرا روزگار صنعت خودروی ما این‌قدر غصه‌آور است؟

    سیدجمال هادیان‌طبائی‌زواره طی یادداشتی با بررسی وضعیت فعلی صنعت خودروی کشور، به این سوال پاسخ داده است که چرا روزگار صنعت خودروی ما این‌قدر غصه‌آور است؟

  • آینده وضعیت مسکن به زبان آدمی‌زاد

    آینده وضعیت مسکن به زبان آدمی‌زاد

    این نوشته تلاش می‌کند به جای ارائه مفاهیم عمیق اقتصادی، مساله املاک در دوران پیش‌ِرو را به صورت همه‌فهم مورد بررسی قرار دهد. چه آنکه اگر بخواهم مساله را بیش از حد علمی نگاه کنم از توان خودم نیز خارج است. لازم است ابراز کنم که من سعید زمانی نگارنده این سطور یک مشاور املاک هستم که با دقت ویژه و از درون بازار مساله را زیر نظر دارم.

  • چگونه می‌توان از بازار ارزهای دیجیتال سود منطقی کسب کرد؟ / هشدارهایی درباره ورود به بازار کریپتوکارنسی‌ها

    چگونه می‌توان از بازار ارزهای دیجیتال سود منطقی کسب کرد؟ / هشدارهایی درباره ورود به بازار کریپتوکارنسی‌ها

    متاسفانه پدیده دیگری که در این فضا به وجود آمده ورود شرکت های پانزی و زیرمجموعه گیری به این حوزه همچون شرکت یونیک فاینانس که باقی مانده آنها ظاهرا در حال فعالیت هستند. به طور کلی شرکت‌هایی که وعده سود تضمینی و ثابت روزانه یا ماهیانه می‌دهند کلاهبردار هستند و بعد از مدتی اجازه خروج سرمایه به مردم را نمی‌دهند یا اعلام ورشکستگی می‌کنند.

  • تغییر پارادایم سیاسی و چشم انداز آینده ایران

    تغییر پارادایم سیاسی و چشم انداز آینده ایران

    برای مثال مائوستونگ رهبر چین کمونیست، با همه اشتباهات وحشتناک خود، از جمله انقلاب فرهنگی و کشتار مخالفان با رویکردهای ایدئولوژیک و.... در اواخر عمر از کسانی همچون دنگ شیائوپینگ که مورد غضب او قرار گرفته، زندانی و تبعید کرده بود، اعاده حیثیت کرد و به قدرت برگرداند که خواهان کنار گذاشتن رویکردهای ایدئولوژیک و به دنبال توسعه، ترقی، رفع فقر، انباشت ثروت، رفاه و ... بود.

  • برای حمیدرضا صدر؛ استاد روایت کردن و کودکی که هرگز بزرگ نشد

    برای حمیدرضا صدر؛ استاد روایت کردن و کودکی که هرگز بزرگ نشد

    روایت هنر صدر بود، هنری که در کتاب‌ها، نوشته‌ها، حرف زدن و هر جایی دیگری آن را به خوبی و بدون خود نمایی برای همگان به نمایش گذاشت و کام آنان را شیرین کرد.

  • یک قمه‌کشی دخترانه

    یک قمه‌کشی دخترانه

    این دخترهای نوجوان که سر و وضع‌شان نشان می‌دهد از طبقه متوسط هستند، در چه خانواده‌هایی و در چه شرایطی تربیت شده‌اند؟ والدین آنها کجا هستند؟ آیا از وضعیت دختران خود و دوستانی که با آنها نشست و برخاست می‌کنند، آگاهی دارند؟

  • در سوگ ریحانه یاسینی، مهشاد کریمی؛ خبرنگاران و احترامی که تنها پس از مرگ دیده می‌شود

    در سوگ ریحانه یاسینی، مهشاد کریمی؛ خبرنگاران و احترامی که تنها پس از مرگ دیده می‌شود

    احترام واقعی به مهشاد کریمی، ریحانی یاسینی و ۲۹ خبرنگار دیگر این بود که وقتی برای یک پروژه دسته چندم دولتی به آذربایجان غربی دعوت شدند به جای اتوبوسی که پر از نقص فنی بود و حتی ترمز نداشت یک اتوبوس درست و حسابی وظیفه جابه‌جایی آنان را به عهده می‌گرفت.

  • نیاز به اصلاح جدی

    نیاز به اصلاح جدی

    اما درخواست کاندیداهای ردصلاحیت شده بویژه آقایان دکتر پزشکیان،دکتر لاریجانی و...باستناد مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و بندی از سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی توسط مقام رهبری به جایی نرسیده است  و مرتب سخنگوی آن شورا تاکید دارد که به قانون عمل نموده و پاسخگو است؟!

  • در طول سال ۱۳۹۹ ارزش ریال چقدر افت کرد؟

    در طول سال ۱۳۹۹ ارزش ریال چقدر افت کرد؟

    کاهش ارزش پول یا همون تورم، به‌طور مستقیم قابل مشاهده نیست. پس با تحلیل نرخ ارز، طلا و قیمت سبد کالاهای مختلف سعی می‌کنیم میزان کاهش ارزش پول رو تخمین بزنیم.

  • در فقدان درک شایسته از اقتصاد

    در فقدان درک شایسته از اقتصاد

    در رابطه با مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری و نکاتی که در آن مطرح می‌شود، لازم است توجه داشته باشیم که برخی افراد که شعارهای رفاهی و اقتصادی و پرداخت یارانه بیشتر و زمین و مسکن می‌دهند،

  • تورم قوانین؛ چالش نظام تقنینی ایران

    تورم قوانین؛ چالش نظام تقنینی ایران

    تورم قوانین از چالش های پیش رو نظام قانون گذاری ایران است. برای خروج از این چالش،تنقیح قوانین امری ضروری است. قانون گذار در سال های اخیر اقداماتی را در این عرصه آغاز نموده است و قوانین قدیمی را نسخ نموده است. کدگذاری قوانین جدید و جایابی آنها بر اساس تنقیح انجام شده نیز می تواند از سرگشتگی قانون گذاری بکاهد و  سبب سهولت دسترسی به قانون شود.

  • سلامت روان کودکان در تابستان کرونایی

    سلامت روان کودکان در تابستان کرونایی

    تابستان و فصل پایان کلاس‌های درس درحالی از راه رسیده که سال گذشته تحصیلی در عمل تفاوت چندانی با تابستان‌های گذشته نداشت: تعطیلی مدارس، نداشتن حضور فیزیکی در سر کلاس‌های درس و دوری از فضای مدرسه.

  • آقای لاریجانی بعد از انتخابات هم به کلاب هاوس بیا

    آقای لاریجانی بعد از انتخابات هم به کلاب هاوس بیا

    صادق زیباکلام استاد دانشگاه نوشت: علی لاریجانی که در کلاب‌هاوس ظاهر شد، علی لاریجانی بود که سعی می‌کرد مدافع آنچه در گذشته اتفاق افتاده و او مستقیم یا غیرمستقیم در آن نقش داشته است، نباشد و برعکس، سعی کرد که در حقیقت به نوعی توجیه‌گر خیلی از تلخی‌هایی باشد که در گذشته رخ داده است.

  • کدام جمهور؟

    کدام جمهور؟

    نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یکی پس از دیگری در سالن ثبت‌نام ظاهر شدند، نام نوشتند، عکس گرفتند، خطابه خواندند و اندکی بعد فیلم حضور پرشکوه‌شان از ستادها، فضای مجازی را عطرآگین کرد. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین