هیچ عمل محبت آمیزی هر چند کوچک، هرگز هدر نمی‌رود. حتی اگر هیچ کسی آن را نبیند.‌

چطور در مدت سفر اعتماد دیگران را به دست آوریم؟

اگر می‌خواهید موفق و خوشحال‌تر باشید. باید به فکر پرورش اعتماد و اعتبار باشید. بهتر است در طول زمانی که با دیگران می‌گذرانید؛ حتی به کوتاهی مدت اقامتتان در یک هتل در اصفهان، مقداری از اعتبار را کسب کنید. اعتماد، بخش مهمی از تمام تعاملاتی است که ما به عنوان انسان داریم و همچنین نقش مهمی در برقراری ارتباط در محل کار یا حتی یک خرید ساده مانند بلیط اهواز به اصفهان دارد.

لبخند بزنید

این کار بسیار ساده است. لبخند زدن دومین اصل از شش اصل دیل کارنگی است. با همه این تفاسیر می‌توانید لبخند خود را به روشی ظریف در در مواجهه با افراد برجسته کنید. برای این کار هنگام لبخند کمی سرتان را به سمت طرف مقابل کج کنید تا نشان دهید با او راحت هستید و به او اعتماد دارید.

متعهد باشید

وقتی بقیه به شما چیزی می گویند یا درخواستی دارند؛ به آن‌ها احترام بگذارید و نسبت به تعهداتتان متعهد باشید تا مسافران به شما اعتماد کنند.

شخصیت خود را به اشتراک بگذارید

وقتی مسافران با شخصیت و اعتقادات شما بیش‌تر آشنا شوند؛ اعتماد بیش‌تری نیز به شما خواهند کرد.

صداقت داشته باشید

صداقت داشته باشید. حتی اگر کسی نظاره‌گر اعمال شما نبود و در اتاق یک هتل در اصفهان هم بودید؛ کار درست را انجام دهید.

ضمن همدردی، به مردم کمک کنید

برای لحظه‌ای به زمان‌هایی در زندگی‌تان فکر کنید که به دنبال کمک کمک بودید و کسی به شما کمک نمی‌کرد. به همین خاطر بهتر است در سفر به مردم کمک کنید تا آن‌ها نیز به شما کمک کنند و اعتمادشان را از این راه به دست آورید.

چطور در مدت سفر اعتماد دیگران را به دست آوریم؟

آرام تر صحبت کنید

تند صحبت کردن ممکن است به این معنی باشد که شما هیجان زده شده‌اید یا حتی ممکن است به این معنی باشد که شما نمی‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید. به همین دلیل آهسته صحبت کردن اعتبار بیش‌تری به شما می‌دهد.

به زبان بدن نیز توجه داشته باشید

حتی دست دادن نیز می‌تواند در جلب اعتماد تاثیر داشته باشد و از آنجایی که دست دادن می تواند اولین مواجهه شما با هر انسان باشد؛ بهتر است بیش‌تر دقت کنید. دست دادنی درست است که قدرت زیادی نداشته باشد و زاویه بیش‌تری از کف دست به سمت بالا قرار بگیرد. یکی دیگر از موارد کلیدی زاویه بدن این است که ایستادن پنجه پا کنار شخص دیگری می تواند برای آن فرد ترسناک باشد.

تماس چشمی

تماس چشمی ممکن است به افزایش سطح انگیزه در افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید کمک کند. همچنین باعث می‌شود آن‌ها بیش‌تر به آنچه می‌گویید؛ اعتماد کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که دائما چشم هایتان را جابه‌جا می کنید؛ باید بدانید که این کار باعث می‌شود مردم به شما مشکوک شوند.

دیگران را سرزنش نکنید

وقتی ناگهان همه چیز اشتباه می شود و مشکلات به وجود میآیند؛ باید آخرین کاری که انجام می‌دهید این باشد که با انگشت به بقیه اشاره کنید و آن ها را سرزنش کنید. نابراین اگر بعد از خرید بلیط اهواز به اصفهان سوار هواپیما شدید و شخصی را دیدید که کار اشتباهی انجام داده است؛ حق ندارید با دوستانتان او را مسخره کنید.

کارهای کوچک محبت آمیز انجام دهید

هیچ عمل محبت آمیزی هر چند کوچک، هرگز هدر نمی‌رود. حتی اگر هیچ کسی آن را نبیند.‌ حتما تجربه‌ شخصی شما نیز این واقعیت را تایید می‌کند که آدم‌های مهربان، قابل اعتمادتر به نظر می‌رسند. پس برای جلبِ اعتماد دیگران به آنان محبت کنید.

چطور در مدت سفر اعتماد دیگران را به دست آوریم؟

حرف بقیه را قطع نکنید

وقتی حرف بقیه را قطع می‌کنید؛ یعنی صحبت مهم‌تری دارید. در عوض سعی کنید بیش‌تر و بهتر گوش کنید. همچنین نشان دادن اشتیاق به شنیدن حرف‌های طرف مقابل با تکان دادن سر به نشانه‌ تایید و پرسیدن سوال‌هایی برای روشن‌تر شدن موضوع، به جلب اعتماد افراد کمک‌ می‌کند. البته می‌دانید که سوال‌هایتان نباید مربوط به مسائل شخصی یا خصوصی باشد.

انتقاد را بپذیرید

شما باید به خوبی آماده باشید تا انتقاد کنید و همینطور انتقادات را بپذیرید تا پیشرفت کنید. کسانی که به انتقادها گوش می‌دهند و یاد می‌گیرند؛ معتبرتر و قابل اعتمادتر هستند.

با ۱۰ جمله اعتماد دیگران را در سفر به دست آورید!

  • می‌توانی به من اعتماد کنی
  • گفتن بله یا کاملا
  • من می‌توانم یا من خوشحال خواهم شد
  • متشکرم
  • نمی‌توانستم بدون تو این کار را انجام دهم یا این کار فقط به خاطر تو ممکن بود
  • چه ایده خوبی! آن را انجام می‌دهیم یا من پیشنهادت را دوست دارم
  • از شنیدن آن خیلی متاسفم یا می‌دانم زمانی که ... چقدر سخت است
  • این موضوع برای من هم اهمیت دارد زیرا..
  • من همیشه کنار تو هستم
  • شما چه فکر می‌کنید؟ یا شما چه تصمیمی می‌گیرید؟ من به شما اعتماد دارم

این‌ جملات و نکات بهترین جملاتی هستند که برای ایجاد اعتماد می‌توانید استفاده کنید. همان‌گونه که در وبلاگ هم اشاره کردیم اعتماد از اساسی‌ترین ارکان شکل‌گیری روابط با بقیه انسان‌ها است. با استفاده از جملات و به کارگیری صادقانه تکنیک‌ها می‌توانید به فردی مطمئن و قابل اعتماد مبدل شوید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید