یکی از راه‌هایی که می‌توانید تشخیص دهید قیمتی که یک چاپخانه برای محصول مورد نظر به شما داده مناسب است یا خیر این است که بدانید قیمت بر اساس چه ملاک‌هایی تعیین می‌شود.

چرا چاپ ارزان هم به نفع شماست و هم به ضررتان؟

زمانی که کارفرماها و مدیران کسب و کارها از مزیت‌هایی که چاپ کاتالوگ یا سربرگ مطلع می‌شوند، به اولین چیزی که فکر می‌کنند این است که چطور می‌توانند این محصولات با چاپ ارزان سفارش دهند. آن‌ها به دنبال راهکاری هستند که بتوانند قیمت چاپ را تا حد امکان کاهش دهند و بازخورد خوبی بگیرند.

چاپ سربرگ یا کاتالوگ با کم‌ترین هزینه می‌تواند از نظر اقتصاد به نفع شما باشد، اما در صورتی که کیفیت چاپ بالا نباشد، بیشتر به برندتان آسیب می‌رساند. در این مقاله به فاکتورهایی که روی قیمت چاپ تأثیر دارند اشاره می‌کنیم و بهترین راه برای سفارش چاپ ارزان را به شما معرفی خواهیم کرد.

چاپ ارزان و باکیفیت بهترین نوع تبلیغات و برندسازی برای کسب و کار شما

اگر مجموعه‌ای را پیدا کنید که چاپ را با بالاترین کیفیت و کم‌ترین قیمت برای شما انجام دهد، می‌توانید با بودجه‌ای که برای این کار اختصاص داده‌اید، محصولات بیشتری چاپ کنید و طبیعتا بازخورد بهتری هم خواهید گرفت.

برخی از مجموعه‌ها، به بهانه کیفیت بالا و استفاده از دستگاه‌های مدرن، هزینه بالایی برای چاپ کاتالوگ ارزان، سربرگ، ساک دستی و... دریافت می‌کنند. این مجموعه‌ها فقط روی این موضوع تأکید دارند که مجموعه‌هایی که با قیمت مناسب کار می‌کنند، کیفیت بالایی ارائه نمی‌دهند و باعث شکست تبلیغات و برندسازی شما خواهند شد. این در حالی است که قیمت چاپ باید استاندارد باشد و هر چاپ گران قیمتی لزوما حرفه‌ای و باکیفیت نیست. بنابراین برای تبلیغات و برندسازی با چاپ سربرگ بهتر است به دنبال مجمموعه‌ای باشید که در عین قیمت مناسب، کیفیت خوبی هم ارائه می‌دهد.

چاپ ارزان با کیفیت پایین فقط هدر دادن هزینه است

برخی از چاپخانه‌ها هم محصولات خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر از سطح استاندارد بازار ارائه می‌دهند. به همین دلیل باید هزینه تمام شده کار خود را پایین بیاورند تا ضرر نکنند. در نتیجه از دستگاه‌های قدیمی، مواد اولیه نامرغوب یا طراحی‌های غیرحرفه‌ای برای چاپ سربرگ، کاتالوگ یا سایر محصولات دیگر استفاده می‌کنند.

چاپ سربرگ

کارفرماها و صاحبین کسب و کار برای اینکه بهترین بازخورد را بگیرند و نتیجه خوبی از تبلیغات و برندسازی محصولات چاپی به دست آورند، باید به دنبال قیمت‌های استاندارد باشند. قیمت‌هایی که نه آنقدر بالا هستند که بودجه آن‌ها را هدر بدهند و نه آنقدر پایین هستند که پول آن‌ها را بسوزانند. البته انتخاب یک مجموعه مناسب برای چاپ، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و صرفا بر اساس چاپ ارزان یا گران نمی‌توان درباره کیفیت کار یک چاپخانه قضاوت کرد.

عوامل تعیین کننده قیمت چاپ

یکی از راه‌هایی که می‌توانید تشخیص دهید قیمتی که یک چاپخانه برای محصول مورد نظر به شما داده مناسب است یا خیر این است که بدانید قیمت بر اساس چه ملاک‌هایی تعیین می‌شود. با این کار متوجه می‌شوید که هزینه تمام شده تولید برای چاپخانه حدودا چقدر است و آیا با بودجه‌ای که برای این کار اختصاص داده‌اید و کیفیت که انتظار دارید، تناسب دارد یا خیر.

در ادامه به مهم‌ترین عواملی که در تعیین قیمت چاپ تأثیر دارند، اشاره می‌کنیم.

  • جنس و ضخامت کاغذ و جوهر و متریالی که در تولید به کار می‌رود
  • هزینه طراحی کاتالوگ، سربرگ و سایر محصولات
  • تیراژ محصولاتی که چاپ می‌شود
  • دستگاهی که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • تعداد صفحات
  • روش صحافی

تعیین قیمت هرکدام از محصولات چاپی به روشی منحصر به فرد انجام می‌شود. به عنوان مثال در سفارش‌های چاپ کاتالوگ، جنس مقوایی که برای جلد محصول به کار می‌رود با جنس صفحات آن متفاوت است. همچنین تعداد برگه‌های بیشتری دارد؛ بنابراین هزینه آن نسبت به چاپ سربرگ بیشتر خواهد بود.

به طور کلی یک چاپخانه حرفه‌ای امکان چاپ ارزان و باکیفیت را برای مشتریان فراهم می‌کند. چنین مجموعه‌هایی این کار را با ایجاد تعادل بین قیمت و کیفیت انجام می‌دهند؛ مثلا به جای اینکه از بهترین کاغذ موجود در بازار استفاده کنند، کاغذی را انتخاب می‌کنند که کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

نکاتی که هنگام سفارش چاپ ارزان باید به آن‌ها توجه داشته باشید

چاپ کاتالوگ ارزان

در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که با توجه به آن‌ها می‌توانید مطمئن شوید سفارشی که برای چاپ ارائه داده‌اید را با بهترین کیفیت دریافت خواهید کرد.

  • بهتر است نمونه کارهای قبلی چاپخانه مورد نظر را بررسی کنید. اگر بتوانید با مشتریان قبلی ارتباط برقرار کنید و کیفیت کار چاپخانه را از آن‌ها بپرسید، می‌توانید با اطمینان سفارش خود را ثبت کنید.
  • چاپخانه‌های معتبری که کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند، معمولا نمونه کارهایشان را ارائه می‌دهند و شما را در تصمیم‌گیری راحت‌تر راهنمایی می‌کنند. پس پیش از ثبت سفارش با مسئولان چاپخانه درباره محصولی که نیاز دارید، مشورت کنید.
  • طرحی استاندارد برای چاپ ارائه دهید. اگر خودتان متخصصی در این زمینه نمی‌شناسید، این کار را به مجموعه‌ای که به آن‌ها سفارش می‌دهید، واگذار کنید.
  • امکانات مختلفی که چاپخانه به شما ارائه می‌دهد را بررسی کنید و بهترین گزینه را با توجه به برنامه‌های برندسازی و تبلیغاتی خود انتخاب کنید.
  • پیش از اینکه محصول را در تیراژ بالا چاپ کنید، درخواست نمونه داشته باشید تا در صورت نیاز، پیش از چاپ گسترده اصطلاحات لازم را انجام دهید.

چطور با توجه به بودجه تعیین شده، سفارش چاپ ثبت کنیم؟

افرادی که تجربه بالایی در زمینه ثبت سفارش چاپ ندارند، ممکن است فقط به قیمت توجه کنند یا به سراغ اولین مجموعه‌ای که پیدا می‌کنند، بروند. امروزه تعداد محصولات چاپی مانند کاتالوگ، بروشور، سربرگ و... بسیار زیاد است و مخاطبان فقط به کارهای حرفه‌ای توجه می‌کنند. بنابراین اگر سفارش چاپ ارزان و باکیفیت خود را به یک مجموعه حرفه‌ای نسپارید، عملا مخاطبان توجهی به برند شما و محصولاتی که چاپ کرده‌اید نشان نمی‌دهند.

چاپ فرتاک به صورت تخصصی در زمینه چاپ انواع محصولات تبلیغاتی و برندینگ فعالیت می‌کند و سابقه طولانی در این زمینه دارد. همکاران ما در فرتاک با نیاز روز بازار در محصولات چاپی به خوبی آشنا هستند و می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. همچنین با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغات و برندسازی اختصاص داده‌اید، بهترین روش را به شما معرفی خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش چاپ ارزان، روی لینک کلیک کنید. راه‌های ارتباطی با کارشناسان فرتاک در سایت مجموعه درج شده است. کارشناسان فرتاک آماده پاسخگویی به سوالات شما و ثبت سفارش و انجام آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین هزینه و کیفیت هستند.

نویسنده : فاطمه مهراسبی

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید