۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: 55517194

موضوع فرش‌های کاخ سعدآباد دوباره مورد توجه قرار گرفت.

فرش‌های کاخ سعدآباد  کجا رفته است؟
روزنامه دولتی ایران این سوال را مطرح کرده که فرش‌های کاخ سعدآباد کجاست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایران، در بخش‌هایی از این مطلب می‌خوانید:

با توجه به بیانیه اخیر دفتر حسن روحانی، توجه به سه نکته خالی از فایده نخواهد بود؛ دولت قبل مدعی است سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد بین سال‌های ۹۰ تا ۹۲، یعنی پیش از آغاز ریاست‌جمهوری روحانی اتفاق افتاده است، حال آنکه طبق تصریح معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، این فرش‌ها از سال ۹۲ تا ۹۵ مفقود و از مجموعه سعدآباد خارج شده است. همچنین سازمان بازرسی کل کشور به عنوان نهاد قضایی ناظر در این پرونده، به این موضوع ورود کرده و گزارش مفصلی را هم در مورد مفقود شدن این فرش‌ها ارائه و به نهاد ریاست‌جمهوری وقت اعلام کرده است. در چنین شرایطی، عدم اعلام موضع از سوی مقامات رسمی دولت قبل و واکنش تیم رسانه‌ای آقای روحانی تحت عنوان «اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور سابق»، در بهترین حالت به دلیل بی‌اطلاعی نگارندگان اطلاعیه از ابعاد و جزئیات ماجراست.

نکته مهم‌تر اینکه بیانیه اخیر دفتر رئیس دولت سابق، بر ابهامات ماجرا نیز افزوده است. طبق ادعای دفتر روحانی، سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد در سال ۹۹ گزارش و به مراجع قضایی ارجاع شده است. با توجه به همین موضوع، دولت قبل باید پاسخ دهد که چه عاملی باعث شد تا سرقتی بر فرض در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ اتفاق افتاده، به فاصله ۷ سال بعد در سال ۹۹ به مراجع قضایی گزارش شده است؟ و اینکه چرا این گزارش تا پیش از این به افکار عمومی اطلاع داده نشده بود؟

این ادعا در حالی است که طبق اعلام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در دی‌ماه سال قبل، پس از تحقیقات دولت سیزدهم، ۱۰ مظنون از مقامات دولت قبل شناسایی شده و با توجه به شرایط خاص مظنون اصلی، پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۱۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید