به نظر می رسد که شاخص کل بورس تهران در جشن تولد یک سالگی افت سنگین خود واکنش مثبتی نشان ندهد.

پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، ارزش معاملات در بازار بورس تهران امروز به زحمت به عدد ۴ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسید و ارزش بازار نیز خود را در معرض لبه پرتگاه ۷۸۰۰ هزار میلیارد تومانی دید تا با کمی ادامه دار بودن روند معاملات این کانال ارزش بازار نیز از دست برود.

خودرو، فلزات اساسی و انبوه سازان در رتبه‌های اول تا سوم بازار از نظر ارزش معاملاتی بودند و به ترتیب ۲۰۹ ، ۱۹۷ و ۱۸۱ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفتند تا باز هم گروه انبوه سازی بعد از چند هفته بی‌خبری باز هم مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار بگیرد این گروه در نیمه دوم سال گذشته (۱۴۰۲) بازدهی خوبی را به خود گرفتند و در هفته‌های ابتدای سال جاری با عرضه مواجه شدند . اما در این چند روزه معاملاتی اخیر شاهد این موضوع هستیم که باز هم خریداران علاقمند هستند به عنوان خریدار در تابلوهای معاملات این گروه قرار بگیرند.

این افت بازار درحالی است که نرخ بهره بین بانکی هم کمی کاهشی شده است و در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه، نرخ بهره بین بانکی با کاهشی اندک، به ۲۳.۵ درصد رسید. همچنین نرخ دلار نیما در بازار در حال افزایش است قیمت این دلار در ۱۸ فروردین ماه حولی ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان ثبت شده است و در حال حاضر روی عدد ۴۱ هزار و ۴۹۰ تومان قرار گرفته است.

خبرگزاری بازار سرمایه هم از زبان محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس این طور نوشت که در مجلس به دنبال این هستیم تا تمام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار بتوانند حداقل هر سه سال یکبار تجدید ارزیابی شوند که این محرک مناسبی برای بازار سرمایه است. اما این خبر هم حال بازار را خوب نکرد و بازار در صفر تابلوی معاملاتی خود قفل شد.

بورس تهران در مقابل سد 2 میلیون و 300 هزار واحدی / پیش بینی بازار سهام امروز 16 اردیبهشت+ نمودار

بورس تهران در روز انتهایی معاملات هفته دوم اردیبهشت ماه با کاهش تراز شاخص کل و رشد تراز اندک شاخص هم‌وزن مواجه شد. در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ارزش معاملات خرد در کانال ۳ همتی قرار داشت و بار دیگر شاهد خروج جریان پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران همچنان نزولی است و اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه بازهم به واگرایی در سقف کانال صعودی به همراه واگرایی ایجاد شده برای اندیکاتور Rsi در این محدوده اشاره می‌کنند.

بازار احتمالاً حمایت سطح ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحدی که خیلی‌ها معتقد بودند در کوتاه مدت می‌تواند به عنوان یک سطح حمایتی عمل کند واکنش منفی نشان داد و به نوعی این حمایت کوتاه مدت هم از دست رفت تا شاید کار برای روز های آینده کمی سخت‌تر باشد. فردا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بورس تهران سالگرد افت بازار به واسطه رانت اطلاعاتی و عدم اقدام به موقع مسئولان را خواهد گرفت. روزی که خیلی از اهالی بازار سرمایه معتقد بودند که بازار باید بسته شود و یا حداقل توضیحاتی در این خصوص به سهامداران حقیقی داده شود. اما تنها بازخورد مسئولان بورسی از این واقعه گفتن سیو سود عده‌ای خاص بود!

کل

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید